Toyota Motor Corp., най-големият автомобилен концерн в света по пазарен дял за 2020 г., планира да инвестира 3,4 млрд. долара в САЩ до края на това десетилетие, за да създаде нова компания и да построи първия си завод за батерии в страната. По този начин японската група се присъединява към други свои конкуренти, които обявиха амбициозни планове за ускоряване на прехода към електрическа мобилност чрез осигуряване на вътрешно производство на батерии, съобщава Bloomberg.
Очаква се производството на батерии в панираното съоръжение на Toyota да стартира през 2025 г., като фокусът ще бъде насочен към батерии за хибридни автомобили, осигурявайки 1750 нови работни места, изтъкват от компанията, която не посочва какъв ще бъде производствения капацитет нито местоположението на фабриката.
Инвестицията е свързана изцяло с производството на батерии и няма да се използва за разширяване на производствения капацитет на Toyota по отношение на автомобилите, споделя говорител.
Планът е част от стратегията на концерна, представена през септември, която предвижда да бъдат вложени 1,5 трлн. йени (13,1 млрд. долара) до 2030 г. в разработване и производство на батерии за електрически превозни средства. Toyota очаква делът на електромобилите от общите ѝ продажби в САЩ да нарасне до около 70% в края на десетилетието спрямо почти 25% в момента, като тук са включени и хибридните версии.
Големите автомобилни производители увеличават своите инвестиции в производството на батерии, за да подсигурят доставките на този жизненоважен за електрическата мобилност компоненти и да се конкурират по-успешно с лидера в индустрията Tesla Inc.
Stellantis NV и LG Energy обявиха план за изграждане на фабрика за батерийни клетки в Северна Америка, която ще снабдява нарастващия електрически автопарк на автомобилния концерн, сформиран през януари след сливането между PSA Group и Fiat Chrysler. Компанията планира да увеличи дела на електрическите превозни средства в САЩ до 40% от общите продажби до 2030 г.
През октомври Ford Motor Co. представи план за инвестиция в размер на 11,4 млрд. долара съвместно с южнокорейската компания SK Innovation Co. за изграждане на заводи за батерии и електромобили в Тенеси и Кентъки. Конкурентът General Motors Co. също засили своя ангажимент към електрическата мобилност с инвестиция от 35 млрд. долара до 2025 г.
Чрез изграждането на завод за батерии в САЩ Toyota иска да получи по-голям контрол върху своите вериги на доставка и да разшири познанията си в областта на електромобилите и свързаните с тях технологии. Подобно на други концерни, нейното производство беше засегнато от липсата на компоненти на фона на затегнатите ограничителни мерки, свързани с разпространението на коронавируса в Югоизточна Азия по-рано тази година.
„Тази инвестиция ще помогне за въвеждането на по-достъпни електрически превозни средства за потребителите в САЩ“, изтъква Тед Огава, главен изпълнителен директор на Toyota Motor North America.
Инвестицията може също да помогне на автомобилния производител чисто политически, като Огава посочва, че усилията му за електрификация ще подкрепят и местния пазар на труда, като същевременно взимат предвид околната среда и потребителите.
Миналия месец Toyota заяви, че предложението на демократите от Камарата на представителите за предоставяне на по-големи субсидии на автомобилните производители, в рамките на които има обособени профсъюзи дискриминира „американските автомобилни работници въз основа на техния избор да не се обединяват“ в синдикати.
Японският производител очаква да продава 2 млн. автомобила без емисии до 2030 г., като компанията прогнозира само в САЩ продажбите на електрически коли да възлизат на 1,8 млн. броя, в това число и изцяло електрически модели.
преди 3 години Ами...добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар