Пандемията осезаемо промени очакванията на клиентите към техните банки. Новата реалност акумулира бърз растеж в използването на услуги, които всъщност са разработвани от доста време. Преди кризата някои от тези банкови продукти са били приемани по-трудно от потребителите, но след Covid вълната отношението към тях се променя изключително бързо.
В изследване на компанията „Маккинзи“ се посочва, че разликата във възприемането на дигитализацията от страна на потребителите през последните пет години се изразява в увеличение на интереса към определени продукти и услуги от по 5% годишно преди, до двуцифрени ръстове в годината на пандемията. Извънредната ситуация развива по-бързо определени трендове и задълбочава динамиката към предстоящите иновации.
Доста от тези иновациите обаче не стартират от днес, а банките, които са имали вече разработени продукти и услуги, са ги предложили веднага на клиентите си и логично - са спечелили. Дигитализацията улеснява клиента и статистиката показва и увеличения процент на самообслужване, посочват експертите в поредния епизод на подкаста "Финанси на фокус".
В епизода гостуват Кристина Крънчева, международен консултант по корпоративен етикет и протокол, и Николай Лазаров, началник управление „Продажби, индивидуални клиенти“ в Пощенска банка.
Сред нововъведенията във фронт-офис обслужването в Пощенска банка например са въвеждането на чатбот, дистанционни видео-консултации, дигитални зони за клиентско обслужване и т.н.
Докато дигитализацията помага на клиентите да извършват по-бързо процеси като теглене и внасяне на средства, дори без да се налага да се свързват с банков служител, то трябва да има балансиран подход към използването на служителите, които си комуникират с клиентите. Гостуващите специалисти споделят мнението, че по тази причина трябва да се наблегне на увеличаване на експертността в персонала в банките, така че служителите да могат да помогнат на клиента при по-сложните теми, свързани с финансовите им проекти и решения.
Потребителите имат нужда от разговор със специалистите при решения, свързани с дългосрочните им планове например. Тогава контактът с експерта е много по-важен, особено ако той изслушва и помага с необходимото, твърди Кристина Крънчева.
Интересна гледна точка е и кой диктува правилата – клиентът или банката? За Кристина това е банката, докато за Николай все още са регулаторите и директивите, които им биват спускани.
Повече за това дали обслужването на клиенти с изкуствен интелект би помогнало, или затруднило комуникацията, дали инстантните плащания ще станат част от ежедневието ни и други интересни въпроси, свързани с развитието на банковите услуги, чуйте в подкаста „Финанси на фокус: Банките след Covid – как се печелят и задържат клиенти?“.


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините