IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Акционерите на Fiat получават по-нисък специален дивидент

Вместо 5,5 млрд. евро заради пандемията ще бъдат разпределени едва 2,9 млрд. евро

12:27 | 15.09.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Alessia Pierdomenico/Bloomberg</em></p>

Снимка: Alessia Pierdomenico/Bloomberg

Производителят на автомобили Fiat Chrysler ще плати на своите акционери по-малко пари преди сливането с компанията майка на Opel PSA с оглед на причинената от коронавируса криза. Специалният дивидент ще бъде 2,9 милиарда евро, обявиха автомобилните компании в понеделник вечерта. Досега се очакваше сумата да е 5,5 милиарда евро, припомня DPA.

Главният изпълнителен директор на PSA Карлос Таварес настояваше още от самото начало, че слятото дружество трябва да има силна ликвидност. Така сега става ясно, че той е надделял в спора, защото дивидентът за акционерите на Fiat вече е по-нисък, а парите ще се вливат в общата каса.

Двамата производители на автомобили също така са променили условията за планираното и оценявано на милиарди долари сливане. PSA отлага плановете си да отдели 46-процентовия си дял в доставчика на авточасти Faurecia, съобщиха двамата производители.

Делът на PSA във Faurecia ще бъде разпределен на всички акционери на обединената група. И двете корпорации могат да изплатят половин милиард евро на своите акционери преди сливането или заедно 1 млрд. евро след сливането, но това зависи от редица фактори като представянето на корпорациите и пазарната ситуация.

Компанията майка на Opel PSA и Fiat Chrysler обявиха миналата есен сливането си за 50 млрд. евро, с което ще образуват четвъртата по големина автомобилна компания в света. То обаче може да се забави, след като Европейската комисия временно спря срока си за задълбочената проверка. За момента компаниите очакват сделката да бъде приключена до първото тримесечие на 2021 година.

През май регулаторът на Европейския съюз (ЕС) относно конкуренцията започна четиримесечно разследване на предложеното сливане на двата концерна в размер на 50 млрд. долара, заявявайки, че това може да навреди на конкуренцията при пазара на малките микробуси в 14 държави от ЕС, както и във Великобритания.

Производителите отказаха да предлагат отстъпки, за да компенсират опасенията на ЕС по време на предварителния преглед на сделката.

Сливането вече получи зелена светлина в САЩ, Китай, Япония и Русия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:31 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от виж още

Коментари

Финанси виж още