Zoom процъфтява по време на пандемията, предлагайки виртуални конференции като алтернатива на срещите в офиса. Сега компания в бизнеса с организирането на събития и срещи, пуска алтернатива на Zoom, пише Wall Street Journal.
Стартъпът в областта на недвижимите имоти Convene, който предоставя площи за съвместна работа и локации за заседания в офис сгради, въведе миналия месец услуга за видео срещи, която ще опита да пресъздаде възможно най-точно усещането от посещаването на бизнес конференция.
Гостите могат да провеждат панелни дискусии и сесии онлайн. До 3000 присъстващи могат да изпращат въпроси на говорителите в реално време, да виждат списък с присъстващите на събитието и да започнат частни видео чатове с колеги, приятели или потенциални клиенти.
Главният изпълнителен директор на Convene Райън Симонети казва, че виртуалните му срещи трябва да продължават по-дълго и да приличат повече на конферентно събитие, отколкото тези в Zoom.
„Те обичайно продължават ден-ден и половина с много презентатори на живо и говорители, а често и щандове на спонсори“, допълва Симонети.
Базираната в Ню Йорк Convene съобщи, че 23 клиенти вече са резервирали виртуални срещи, включително Morningstar и Wall Street Technology Association.
Начинанието на Convene е едно от многобройните, които се случват в имотната индустрия по време на пандемията, тъй като собствениците на имоти и доставчиците на услуги реагират на рухването на бизнеса им на практика за един ден. Някои собственици на хотели превръщат имоти в апартаменти под наем. Собственици на празни молове отдават под наем площи на онлайн търговци на дребно, които ги използват за складове и дистрибуция.
Но правейки тези промени, компаниите трябва да се справят с нови конкуренти, някои от които вече са установили голямо присъствие в бизнеса.
Zoom съобщи, че може да управлява срещи до 1000 души във видео или Zoom видео уебинари може да съберат до 10 хил. посетители.
Компанията позволява на потребители да правят големи събития като заседания на градски съвет или работилници с до 100 панелисти, сочат документи до регулаторни органи на Zoom миналата година. Услугата включва също чат, анкети и отделни стаи, става ясно от сайта на компанията.
Други компании също опитват да навлязат в изцяло виртуалните услуги или разширяват съществуващите си платформи, включително IMS Technology Services, Omnipress и Javits Center, най-голямото място за конферентни събития в Ню Йорк.
Convene съобщи, че е напът да постигне печалба преди лихви, данъци и амортизации през 2020 г., когато пандемията опустошила конферентния й бизнес. Миналата година компанията е организирала около 6500 срещи в шест града. Тя съобщи през март, че е съкратила близо 20% от служителите си и е пуснала в отпуск много други.
Традиционният конферентен бизнес на Convene почти се изпари, тъй като бизнесът със събития замръзна. Площите за съвместна работа на компанията, която оперира близо 46 500 кв. м на девет локации, имат под 5% усвояемост на ден, казва Симонети.
Преди COVID-19 Convene предлагаше много видео услуги като стрийминг на живо на откриващи изказвания на хора, които искаха да ги гледат отдалечено. Но компанията е „много съсредоточена върху физическите събития“, казва главният продуктов директор на Convene Том Зампини. Дигиталните услуги за отдалечени участници са „добавена“ услуга, допълва той.
Convene планира да пусне ъпдейти на виртуалните си срещи. Нововъведение, планирано за есента, ще бъде частично съсредоточено върху привличането на виртуални щандове на продавачи на събитията. Идеята е „да се възпроизведе модела на щандовете и разговорите, които се случват между спонсори и участници в събитията“, казва Симонети.
Някои неща обаче не могат да се повторят в дигиталната среда. „Това, което не може да се възпроизведе, е силата на физическата среща на четири очи“, смята Симонети. „Цялата ни стратегия е да използваме виртуалното, защото това е единственият начин днес, за да върнем хората към физическото, когато настъпи моментът и хората се чувстват в безопасност“, допълва той.