"По-добре да организираме матурите, отколкото 40 и няколко висши училища да провеждат между 200 и 300 изпита", коментита министърът на образованието и науката
Министърът на образованието Красимир Вълчев. Снимка: БГНЕС
В момента сме във фазата на преминаване от крайна изолация към етапа да свикнем да живеем с вируса, обясни министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в предаването "Панорама" по БНТ. Той е на мнение, че не може да се ограничат всички обществени сфери и активности. Все пак отново подчерта, че ако родителите имат възможност, е добре да не пускат децата си на детска градина.
"Трудна е ситуацията. Опасността не е отминала. За това призовахме родителите, които имат възможност, да задържат децата си вкъщи. Все още най-сигурната среда е вкъщи", коментира той.
"Това, което можем да направим в настоящата ситуация, е да приложим максимален комплекс от мерки", заяви министър Вълчев. В детските градини децата са в постоянно взаимодействие, те не могат да спазват дистанция. Направени са опити поне да се осигури дистанция между родители и учители, каза министърът.
При училища и висши училища студенти и ученици ще се връщат за най-важните дейности.
Относно матурите министър Вълчев коментира, че те имат три функции. Първата, тази отнасяща се до диагностиката, може да бъде пренебрегната, смята министърът. Втората е атестация за образователна зрялост, а третата е вход към системата за висше образование за близо 70-80% от завършващите гимназисти.
"По-добре да организираме матурите, отколкото 40 и няколко висши училища да провеждат между 200 и 300 изпита. Ние сме организационно и технически подготвени за тях. Матурата не е лесен изпит, трудно се изкарва висока оценка", обясни той.
Според образователния министър увеличението на специалностите с прием с матура тази година се дължи на две причини. Едната е епидемичната ситуация, другата - матурите са се утвърдили като надежден изпит.
Най-важното при учениците е да се провокира интересът за учене, смята Вълчев.
"Образователните системи се пренастройват към по-иновативни методи на преподаване, при които ученикът е по-активен, към по-голямо свързване на знания и умения", добаво той.
Според министър Вълчев ситуацията е уникална възможност, тъй като системата е направила няколко големи крачки. Едната от тях е именно към иновативните методи на преподаване.
"Взаимодействието родители-учители е може би най-уникалното в ситуацията", смята министърът. Сега те са станали партньори, каза той. "Бъдещето е ползването на електронни устройства" добави министър Вълчев, а относно учениците каза "Най-важното е да ги научим да бъдат не само ползватели, но и дигитални създатели".
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в
Google News Showcase.