"В рамките на 2018 и 2019 г. реализирахме огромни скокове в индустрията благодарение на компаниите и инвеститорите, които влизат в България. За 2019 г. оборотът на индустрията е на стойност 10 млрд. лева".
Михайлов коментира, че българската среда предлага на компаниите възможности за аутсорсинг или преместване на развойната дейност.
"Това е така не само защото е евтино, а защото сме гъвкави. Репутацията, която сме изградили, ни позволява да поемаме тези буфери на икономиката. По този начин компаниите компенсират за негативните цикли в тяхното развитие", заяви Михайлов.
Според него най-голямото предизвикателство за сектора в страната е свързано с работната ръка.
„Всяка компания инвестира в обучение и привличане на кадри. Но ключов момент е образованието. Ние разчитаме изключително много на висшето образование. То обаче не ни помага в достатъчна степен и затова се насочваме и към средното образование“, посочи още той.
По думите му България се позиционира много сериозно на картата на държавите, които имат потенциал за развитие на автомобилна индустрия.