IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Българският железопътен сектор изостава в иновациите, смята експерт

За износа в чужбина "Експрес сервиз“ разчита на германския си партньор, съобщи заместник-управителят на компанията Цветелин Колев

10:09 | 22.05.19 г. 6
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Локомотивният парк в България е много остарял и неефективен, разликата с Европа е голяма. Концепцията за акумулаторни локомотиви не е позната у нас, докато на Запад те са широко използвани. Тя всъщност е подобна на тази на електрическите автомобили. Това обясни в предаването „Бизнес среща“ на Bloomberg TV Bulgaria Цветелин Колев, заместник-управител на русенската компания "Експрес сервиз“.

„Нашата система е много инертна, закостеняла... Липсата на знания е водещ фактор за слабия интерес към иновациите“, коментира експертът.

Колев напомни, че компанията "Експрес сервиз“ е наследник на Локомотивния завод в Русе, като част от нейната работа е производството на иновативни малки маневрени локомотиви с дистанционно управление.

„Идеята се появи, след като видяхме, че в България маневрените локомотиви са масово ненужно големи и не са енергийно ефективни, посочи Колев. – Такъв тип локомотиви масово се използват в Западна Европа. Имаме доста продажби в България, като наши клиенти са няколко големи индустриални предприятия.“

Заместник-управителят на "Експрес сервиз“ разкри, че компанията има клиенти и от Египет, Израел, Китай и дори Австралия. За да достигне до тях дружеството разчита на германски партньор, на който е изключителен доставчик на локомотиви, и той успява да продаде техниката му по цял свят чрез търговската си мрежа.

„Световните тенденции не влияят съществено на дейността на компанията, добави нейният ръководител. – Секторът е по-скоро консервативен, той не се влияе толкова от световните икономически процеси.“

Повече от разговора в студиото вижте във видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:33 | 13.09.22 г.
Най-четени новини
Още от виж още

Коментари

6
rate up comment 31 rate down comment 0
grainis
преди 5 години
БДЖ е ярка демонстрация колко лош и безхаберен стопанин е държавата. Тази фирма отдавна трябваше да се приватизира чрез международен конкурс. Германското правителство например е поръчало 27 ВОДОРОДНИ ВЛАКА (приличащи повече на трамваи) производство на фирмата Алстом, за над половин милиард евро. Този младеж вероятно има впредвид именно такива водородни влакове, като вероятно се шегува, споменавайки локомотиви на батерии. Китайците масово строят ж.п. линии за високоскоростни магнитно-левитиращи / MAGLEV влакове-стрела. На хоризонта са задава и вакуумно-тръбната свръхзвукова технология HYPERLOOP на Илън Мъск . А ние тук говорим за грохнали ръждясали дизелови локомотиви, изпочупени дръжки, запечатани прозорци и смърдящи тоалетни във вагоните. Мисля, че огромен тласък за ж.п. - сектора ще бъде развиването на идеята за превоз на ТИРове (и не само) с вагони-платформи от турската до сръбската и от гръцката до румънската граници, и обратно. Даже има построена преди години специална рампа на Драгоман, потънала в бюрократични бурени. Ще има огромна полза за предпазване на магистралите от износване, рязък спад на вредните емисии и ще бъде много по-евтино за превозвачите. На запад такива системи функционират успешно в много държави. Вярно, че сега "административния капацитет" и финанси са насочени изцяло към магистралите (три на брой се строят едновременно в момента), но трябва да се мисли и за БДЖ. Трябва да се назначат в ръководството иновативно-мислещи млади хора като този от видеото и да се изгребе и изхвърли тотално старата нафталинена соц-гвардия. Това е най-важното. Имаме ли млади мозъци, пари ще се намерят.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 32 rate down comment 0
cna
преди 5 години
Какви иновации господине ?! БДЖ не може да изпълнява дори и основните си функции. Миналата година ми се наложи след 10 годишно прекъсване да пътувам с влак по линията Варна-София. Това би трябвало да е най-важната и най-образцова линия в цялата страна. Останах напълно потресен ! Мисля че и в Индия не цари такова безобразие. Вагоните бяха сигурно на 50-60 години, ръждясали и с изпочупени ръчки. Прозорците не се отваряха не само в купето, ами и в коридора. Никаква вентилация в летните горещини ! За тоалетните няма какво да говорим, там ми беше ясно какво ще е положението. На всичкото отгоре системата за запазени места не работеше седмици наред и умниците бяха продали билети на повече хора, отколкото влакът можеше да побере. Някъде от Горна Оряховица коридорът стана буквално претъпкан с правостоящи, защото беше през уикенда и хората масово пътуваха. Този ми говори за иновации ! А бе ти качвал ли си се на български влак бе човече ???
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 32 rate down comment 0
Пишман Investor
преди 5 години
.......... в иновациите, вика........ ХАХАХАХАХАХА
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 31 rate down comment 0
doba
преди 5 години
За малка държава като БГ са много по-важни:Сигурност, Надеждност, Спазване на разписанията, Поносими цени.Дали ще пътувам София-Варна и обратно за 6 или 5 часа не е въпросът.Главното е да няма закъснения и аварирали влакове/релси!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 31 rate down comment 2
khao
преди 5 години
Иновации в олигархична икономика НЯМА, иновации в държава без върховенство на закона също няма, няма и да има ... примери може да се намерят в историята, могат да се намерят и днес... Липсват много предпоставки зада започнем да създаваме иновации и квото и да си говорим нищо няма да стане, докато не направим нещо конкретно по въпроса.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 35 rate down comment 2
michaelis12
преди 5 години
тва ЖПС е още от "гадния Соц" другарки и другари не виждам Демокрацията на превратажиите Костовисти кво е постигнала ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още