Веригата кафенета Dunkin’ Donuts ще премахне поничките от името си от началото на следващата година, превръщайки се в поредната компания, която се опитва да вдъхне нова енергия на бизнеса си с промяна на бранда, съобщава в. New York Times.
В изявление от компанията съобщиха, че ще запазят цветовете и шрифта на изписване на името си, но ще започнат да оперират само като Dunkin’ от януари. Промяната е намигване към продажбите на напитки на компанията, които представляват около 60% от нейния бизнес, както и към нейния слоган „America Runs on Dunkin’“.
В изявление и телефонен разговор с журналисти от компанията заявиха многократно, че са „на малко име“ със своите потребители, както и че новото име няма да промени фокуса ѝ върху поничките.
„Понякога компаниите променят имената си, тъй като името ги ограничава в бизнеса, в който се намират“, посочва Ник Контис, старши партньор в брандинг агенцията PS212. „Понякога това е послание към (Wall) Street, че компанията поема в нова посока“, допълва той.
Така например във вторник Michael Kors обяви, че сменя името си на Сapri Holdings Limited, след като завърши сделката за придобиването на италианската модна марка Versace.
Dunkin’ Donuts получава името си през 1950 г., когато нейният основател прекръства първия си магазин, известен преди това като Open Kettle. През изминалата година само в САЩ има отворени над 9000 заведения на Dunkin’ Donuts.
Компанията изпробва новото име на няколко пъти през изминалата година, като реакцията на смяната е „преобладаващо положителна“, заяви Тони Вайсман, главен маркетинг директор Dunkin’ Donuts в САЩ.
По думите му връзката, която компанията е изградила с клиентите си, е сходна с тази, която хората имат със своите приятели, с които също се наричат на малко име.