Обвиненията срещу Daimler AG в рамките на аферата за манипулираните емисии на отработени газове за дизелови превозни средства се оказват по-тежки и обширни, отколкото бе известно досега. Базираната в Щутгарт компания е продавала в Европа и САЩ в продължение на почти едно десетилетие (2008 г. - 2016 г.) превозни средства с неприемливо високи емисии.
Това става ясно от доклад след обиск на окръжния съд в Щутгарт, който е бил видян от репортери на Süddeutsche Zeitung, NDR и WDR. Документът е в основата на акцията за обиск от преди няколко седмици в централата на Daimler и други компании.
Според заключението леките и лекотоварни автомобили, в които измерванията на изгорели газове са били манипулирани, са оборудвани с двигатели OM 642 и OM 651. Тези двигатели са вградени в много серии превозни средства на Daimler, включително и няколко модела на Mercedes. Като цяло става дума за повече от 1 млн. превозни средства.
Федералният министър на транспорта Александър Добринд вече се е договорил с Daimler през миналата година след замервания от страна на германската федерална служба по моторен транспорт (KBA) за преоборудването на 247 хил. превозни средства с марката Mercedes.
Прокуратурата в Щутгарт разследва подозрението, че двете серии двигатели съдържат незаконен механизъм за изключване. С него при официалните измервания на властите върху изпитвателен стенд се включва дейността по отстраняването на замърсители, докато на улицата тя се изключва.
В заповедта за обиск се посочва, че Daimler не е разкрил пред KBA наличието на този механизъм, както е задължен да направи по закон.
Леките и лекотоварните автомобили с двигатели OM 642 и OM 651 не могат да бъдат одобрени за продажба на европейския пазар именно заради наличието на устройствата за изключване. Има опасност и от заповед за изтегляне от пазара.
Прокуратурата разследва двама служители на Daimler по подозрение, че са заблуждавали купувачите на автомобили със забранена реклама. Предполага се, че и други служители на концерна са участвали в действията.
Купувачите на коли са били ощетявани най-малкото заради сумата, необходима, за да се приведат автомобилите в нормално състояние. В случай на отнемане на разрешителните от страна на властите купувачите са заплашени от още по-сериозни щети.
„Не виждаме риск от извеждане от експлоатация", казва говорител на Daimler.
преди 7 години Ами затъва как да не затъваhttp://***.finanznachrichten.de/nachrichten-aktien/daimler-ag.htm отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години "Но така или инче идват промени в законите, които ще забранят движението на коли над 30 години, за големите градове може и над 20 години и под евро стадарт4 "Как точно ще спрат всички стари автобуси и камиони дето щъкат по селата, на каруци ли ще се връщаме? Точно България внася скрапа на Европа, само с тоягата ако я мислят - ще стане като протестите срещу ЧЕЗ. Стотици хиляди по улиците и окървавени данъкоплатци. Нямаме пари и пътища за нови коли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Защото при електромобилите се готвят да обират народа с батерии, отначало ще издържат 5-7 години..после 3-4 и накрая 2 че и по малко. Ще бъде нещо ужасно ако успеят. С всичката електроника е така, първите електролитни кондензатори направени от фирмата която е на изобретателя им в момента 2017 година още работят. Но ако прочетеш колко дълъг живот гарантират за продукцията през 2017 година най големите брандове в Света производители на тази електронна - електрическа част ще паднеш, 5 години а допреди 2 години даваха 7 години. Ти ако си мислиш че се чудят как да ти направят батерии да се движиш си в грешка, те се чудят как да завъртят нещата да те оберат и ако може да ти вземат 99% от парите които изкарваш за батерии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Защото при електромобилите се готвят да обират народа с батерии, отначало ще издържат 5-7 години..после 3-4 и накрая 2 че и по малко. Ще бъде нещо ужасно ако успеят. С всичката електроника е така, първите електролитни кондензатори направени от фирмата която е на изобретателя им в момента 2017 година още работят. Но ако прочетеш колко дълъг живот гарантират за продукцията през 2017 година най големите брандове в Света производители на тази електронна - електрическа част ще паднеш, 5 години а допреди 2 години даваха 7 години. Ти ако си мислиш че се чудят как да ти направят батерии да се движиш си в грешка, те се чудят как да завъртят нещата да те оберат и ако може да ти вземат 99% от парите които изкарваш за батерии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Всички автомобили използващи петролни горива цапат и дъвчат въздуха. Единственния начин замърсяването да се намали е много високи цени на тези горива и ще се движат по малко коли, друг начин няма и данъците могат да бъдат премахнати а държавата да се издържа от този акциз. За да се събира напълно част от акциза трябва да е обратно възтановим на потребителя и при всяка покупка на такава стока сумата да се зарежда в карта от която на края на месеца той да си изтегля сумата която му се връща обратно. Чисти автомобили които изгарят петролни горива няма, в САЩ например страхотно мирише на бензин и тук въздуха в сравнение с там е чист като планински. А високите норми за отработили газове са съвсем друго нещо - големите компании лъжат че са направили супер чисти двигатели и се налага стандарт в който малките въобще не могат да влязат и да го покрият, така ги изтласкват от пазара и унищожават със съдействието на държавната машина и власт. Електромобилите са нещо изключително лошо... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Всички автомобили използващи петролни горива цапат и дъвчат въздуха. Единственния начин замърсяването да се намали е много високи цени на тези горива и ще се движат по малко коли, друг начин няма и данъците могат да бъдат премахнати а държавата да се издържа от този акциз. За да се събира напълно част от акциза трябва да е обратно възтановим на потребителя и при всяка покупка на такава стока сумата да се зарежда в карта от която на края на месеца той да си изтегля сумата която му се връща обратно. Чисти автомобили които изгарят петролни горива няма, в САЩ например страхотно мирише на бензин и тук въздуха в сравнение с там е чист като планински. А високите норми за отработили газове са съвсем друго нещо - големите компании лъжат че са направили супер чисти двигатели и се налага стандарт в който малките въобще не могат да влязат и да го покрият, така ги изтласкват от пазара и унищожават със съдействието на държавната машина и власт. Електромобилите са нещо изключително лошо... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Напълно съм съгласен, че дизела е изпята технология. Преди години германските производители се юрнаха натам за да "покриват" изискванията за парникови газове умишлено прикривайки информация за многократно повече изпусканите от дизелите далеч по-вредни отрови като праховите частици и др., които са канцерогенни. Не ви ли прави впечатление, като вървите по улиците каква остра смрад се носи дори и от по-новички дизели, да не говори за старите пушещи таралясници. Сериозен проблем за България е ако не се предпемат мерки за ограничаване на вноса и употребата на дизели. Просто ще се изтровим сами себе си с невежеството си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години С Дизела се приключи, безславно ...Германия заложи на дизела, като евтино гориво (ако си спомняте цената му беше от 2 до 2,5 пъти по-ниска от бензина), но повишаващите се еконорми убиха този двигател.Измамата с дизелите излезе наяве и принуди Германия ускорено да преминава към хибриди и електрически коли.Репутационните щети са неизчислими ...Конгломератите Сименс, Бош и т.н. ги изловиха, че са плащали подкупи на държавни служители, за да им се купуват стоките.В Гърция още се точат дела за милиарди. А, да, нашите мотриси Сименс, закупени от Станишев, също са общвени за корупционни и се разследват в Германия, не в България де, то е ясно.За мен бъдещето е следното:Купуваш втора употреба автомобил поне хибрид, иначе рискуваш да си купиш фабрика на 08.09.За електромобилите още е рано в България, защото цената им е убийствена.Но така или инче идват промени в законите, които ще забранят движението на коли над 30 години, за големите градове може и над 20 години и под евро стадарт4 отговор Сигнализирай за неуместен коментар