Blacklane, базирана в Берлин транспортна компания с 200 служители, води преговори за набиране на финансиране, тъй като се стреми да увеличи персонала си, да осъществи повече корпоративни партньорства и да разшири дейността си на нови пазари, за да се конкурира с компании като Uber Technologies, пише Bloomberg.
Blacklane, която свързва пътуващите с професионални шофьори посредством мобилно приложение и уебсайт, води преговори с инвеститори за набирането на допълнително финансиране в размер на 25 млн. евро, откакто компанията е основана през 2011 г., разкри главният изпълнителен директор Йенс Уолторф.
За разлика от Uber, която разчита преди всичко на частни шофьори, Blacklane има за цел да осъществява връзката между пътуващите по бизнес с лицензирани шофьори, като използва свободния капацитет на други компании.
Клиентите могат да си резервират превоз на фиксирана цена между час и месец по-рано. Blacklane, която не притежава собствени коли, подготвя нови услуги, включително по-ниски и групови цени, посочва Уолторф.
Blacklane, която оперира в около 200 града в 50 страни, планира да отвори първите си офиси извън Германия в Сингапур и в източните части на САЩ през следващите месеци, допълва той.
„Европа и САЩ са добре покрити, но все още има някои части от Азиатско-тихоокеанския регион, Латинска Америка и Близкия изток“, коментира Уолторф.
Японската компания Recruit Holdings води последния кръг на финансиране на Blacklane през ноември, който оцени фирмата на трицифрена сума в милиони, обявиха от компанията тогава.
Преговорите идват на фона на скока в инвестициите в транспортни услуги, включително в Uber, която е оценена на около 50 млрд. долара, както и в китайската Didi Kuaidi, която беше близо до набирането на 3 млрд. долара през септември, твърдят източници, запознати с въпроса.
Blacklane си партнира с компании и туристически сайтове, сред които се нареждат Qunar и Expedia. Компанията търси повече такива сделки, за да разшири бизнеса си и да увеличи приходите си, които растат с около 20% на месец, посочва Уолторф. По думите му компанията се цели към генерирането на печалба през 2017 г.