Китайската антикорупционна кампания се отрази негативно на бума на пазара на частни самолети, пише списание China Enterpreneur.
От Олимпийските игри в Пекин през 2008 г. пазарът на частни самолети се радва на растеж. В региона на Китай, включително Хонконг, Тайван и Макао, годишният ръст на сектора в края на 2013 г. беше 34% спрямо глобалния от 5%, посочва изданието.
Този бърз растеж привлича различни играчи в бизнеса, включително авиокомпании, лизингови компании и други частни предприятия. Въпреки това мерките, предприети от правителството срещу корупционните практики по високите етажи на властта, се отразиха зле на сектора. Това се превърна в игра на издръжливост за фирмите, които инвестират в този бизнес, който в началото носеше големи печалби.
"Всички ние вярваме, че пазарът ще се възстанови в бъдеще“, заяви Дзин Яо, президент на Dream Jets, компания, основана през 2012 г., за да предлага чартърни частни самолетни услуги.
Решението на правителството да въведе по-строги правила за ограничаване на големите разходи на длъжностните лица доведе до отмяна на направените поръчки на частни самолети от държавни и частни фирми.
Държавните предприятия отмениха своите поръчки, съобразявайки се с правилата на правителството. Частните взеха същото решение, тъй като частните самолети изпълняват полети, превозвайки висши държавни служители и ръководители на компании.
Дзин остава оптимист за бъдещето на сектора, посочвайки, че сегашното затишие може да помогне за премахването на имиджа на луксозна услуга от този бизнес.
Докато правителството се опитва да разреши въпросите, ограничаващи развитието на бизнеса, включващи проблемната инфраструктура и уреждането на документите преди всеки полет, Dream Jet проучва и други възможности.
„Искаме да се превърнем в Uber на частните самолети“, коментира Дзин. По думите му чартърните полети с частни самолети могат да се окажат по-евтини от билет за първа класа в международен полет на дълго разстояние по някои маршрути.