Последните новини за Amazon изглежда са за нещо, което всъщност компанията не предлага. На 12-и юни стана ясно, че Amazon.com се насочва и към музикалния стрийминг, пускайки нова услуга, наречена Amazon Prime. Тя обаче няма да предлага актуалните хитове през следващите няколко месеца.
Дори когато даде достъп и до хитовете, Prime Music няма да предлага нищо от каталога на Universal Music Group, най-голямата звукозаписна компания в света. Ето защо Prime изглежда незавършена в сравнение с конкурентните стрийминг услуги, пише BusinessWeek.
Въпреки че премахването на някои книги на издателство Hachette, както и няколко DVD-та от Warner Home Video се разглежда като начин Amazon да засили влиянието си върху бизнес преговорите с компаниите, недостатъците, които се забелязват в музикалната услуга, не изглеждат като неин избор.
Компанията е предложила на Universal еднократна сума в замяна на достъп до селекция от каталога ѝ, но звукозаписната компания е настояла за повече пари, така че преговорите са стигнали до задънена улица, допълва BusinessWeek.
Ето защо е малко вероятно Prime Music да успее да привлече потребители от Spotify и Rdio. Всъщност Prime има известни прилики с видео стрийминг услугите на Amazon - те предлагат по-малко видео от Netflix и привличат по-малко зрители.
Но стрийминг бизнесът на Amazon няма за цел да се бори сам – има неща, които ще накарат потребителите да платят за абонамент за Prime. Проучване сред потребителите на Amazon, направено миналата година от Consumer Intelligence Research, откри, че членовете на клуба Amazon Prime харчат два пъти повече от клиентите, които не са абонирани за услугата.
Всеки, който се интересува от стрийминг на музика, е малко вероятно да види в Prime Music причина да плати 99 долара за абонамент за Amazon Prime. До момента компанията не е успяла да предостави достъп до най-новите хитове и желаните песни. Така че защо да бърза да пусне по-слаб продукт, преди да завърши напълно преговорите си?
Възможно е Amazon сама да си е поставила краен срок за пускането на Prime. Следващата седмица ще излезе нов продукт на Amazon и се смята, че това ще е първият смартфон на компанията. Напълно е възможно Amazon да иска да има собствена музикална услуга, която да открои новото устройство от конкурентите му.
Историята на хардуера, който Amazon е пускала, е свързана с устройства, които са насочени към конкретни видове медии – Kindle за книги, Kindle Fire за книги и видео, Fire TV - за видео и игри.
От своя страна музикалната стрийминг индустрия е обсебена от идеята за смартфоните. Amazon може да инсталира приложението Prime Music на своите устройства, предлагайки безплатен пробен период на потребителите. Но ако иска да направи каквито и да било съобщения, свързани с музикалните си планове, компанията трябва да има услуга на място.