Японският автопроизводител Nissan Motor публикува по-силен от очакваното тримесечен отчет, подпомогнат от отслабването на йената. По-слабите позиции на валутата подобриха резултатите на дружеството в Китай.
Също като Toyota Motor и Honda Motor, и Nissan се опитва да си възвърне позициите в най-големия автомобилен пазар в света. Китайско-японският териториален спор доведе до бойкот на японските стоки в най-многолюдната страна в последната годината и половина.
Приходите започнаха да се нормализират през 2013 г., като Nissan и местният партньор Dongfeng Motor продадоха със 17,2% повече в сравнение с година по-рано.
Нетната печалба на Nissan в периода октомври-декември достигна 84,30 млрд. йени в сравнение с очакванията за резултат от 58,8 млрд. йени.
Равнището е с 56,8% по-високо спрямо същия период на предходната година, което го прави най-силната печалбата от 78% в периода октомври-декември 2010 г.
Nissan е вторият най-голям производител на автомобили в Япония след Toyota. Добрият тримесечен резултат помогна на компанията да запази своята прогноза за печалба за фискалната година, завършваща през март от 355 млрд. йени. Производителят на марките Infiniti и Datsun намали прогнозата си преди три месеца с близо 20 на сто.
"Въз основа на силния възход на продуктовата линия и моментното търсене на пазара Nissan задържа очакваната си годишна печалба", заяви главният изпълнителен директор Карлос Госн.
Автомобилният производител също така съобщи, че е постигнал марж на оперативната печалба за деветте месеца до декември от 4,1%. За сравнение, Honda Motor и Toyota постигнаха равнища от 6,6% и 9,7%.
Компанията е продала рекордните 5,1 млн. превозни средства в световен мащаб през миналата година – с 3,3% повече спрямо година по-рано, благодарение на възстановяването в Китай и по-слабата йена.
Малко преди публикуването на отчета капитализацията на Nissan на борсата в Токио приключи търговията в понеделник с минимален ръст от 0,1 на сто.