Борбата за социалните медии в корпоративния свят се засилва. Microsoft поема базираната в Сан Франциско социална медийната платформа Yammer за 1,2 млрд. долара в брой и я интегрира в своето подразделение за бизнес клиенти, съобщи компанията.
Yammer е „Facebook за бизнеса и компаниите“ и позволява на служителите да общуват в реално време, да споделят документи, да установяват работни групи и да координират дейността, пише Ройтерс.
Достъпът е възможен чрез персонални компютри или мобилни устройства като BlackBerry, iPhone или устройства с Windows Phone. Според собствени данни Yammer в момента се използва от около 200 000 малки и големи предприятия по целия свят, включително холандските Shell и DHL.
Yammer бе смятан за кандидат за излизане на борсата през 2013 г., а за придобиването се спекулира в продължение на дни. За последно преди десет дни за сделката писа и Bloomberg, която заяви, че Microsoft би могла да плати за дружеството повече от 1 млрд. долара (798 млн. евро). Очевидно Microsoft забави обявяването на сделката, за да не съвпадне с пускането на пазара на новия таблет Surface миналия понеделник.
Както споменава във фирмения блог Кърт Дел Бене, президент на подразделението Microsoft Officе, Yammer ще бъде слят с документоориентираното онлайн решение SharePoint и онлайн офис приложението Office 365. През октомври 2011 г. Microsoft вече купи услугата за уебтелефония и чат Skype за около 8,5 млрд. долара.
„Microsoft изиграва картите си умело. Придобиването на Yammer ефективно ограничава способността на конкурентите да подкопаят господстващото положение на Microsoft в областта на сътрудничеството и в същото време дори го позиционира като потенциален лидер в корпоративните социални медии", заявява анализаторът на Forrester Роб Копловиц.
Пряката и ефективна комуникация чрез социалните медии в корпоративните мрежи бързо измества свързаните съобщения в електронната поща със или без прикачени документи. Стартиращи фирми като Box.net, Jive или Basecamp се борят за бизнес клиенти, а големите гиганти като Microsoft, Oracle и SAP все още се опитват да наваксат на този пазар. В началото на месеца Salesforce придоби Buddy Media. Oracle също се подсили с придобиването на две компании, които се занимават с данни от социални мрежи.
IT концернът Cytrix, специализиран във виртуализирането на компютри, придоби през април датската стартираща компания Podio. Cytrix контрира по този начин действията на конкурента си VMWare, която със своята платформа Socialcast предоставя на предприятия с до 50 служители дори безплатна услуга за комуникация.