IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Приходите от дигитална музика прехвърлиха прага от 5 млрд. долара

Големите международни музикални услуги вече оперират в 58 страни, докато през януари 2011 г. са били достъпни в едва 23

20:30 | 23.01.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Илюстрация: sxc.hu</p>

Илюстрация: sxc.hu

През 2011 г. дигиталният музикален бизнес отбеляза безпрецедентно развитие в глобален мащаб, което бе подпомогнато и от няколко ключови стъпки, които редица страни предприеха за ограничаване на интернет пиратството, се казва в доклада на Международната федерация на звукозаписната индустрия (International Federation of the Phonographic Industry - IFPI) за дигиталната музика през 2012 г.

С бързото разпространение в нови страни на iTunes, Spotify и Deezer, големите международни онлайн музикални услуги в момента присъстват в 58 страни. За  сравнение в началото на 2011г. достъп до такива услуги има само в 23 страни.

Потребителите се радват на огромното разнообразие от услуги, предлагани от дигиталната музика. През 2011 г. се увеличават и абонаментните услуги, като по този начин се появяват нови партньори, с помощта на които се достига до по-голям брой потребители. В същото време, развитието на „cloud” технологията спомага за промяна на начина, по който потребителите управляват и съхраняват музиката си. 

Приходите от дигитална музика на звукозаписните компании нарастват с 8% в глобален аспект през 2011 г. , като възлизат на 5,2 млрд. долара, по-бърз растеж в сравнение с 2010 г.  Силно изразено е и потребителското търсене на сваляния на сингли (нарастване с 11% ) и дигитални албуми (нарастване с 24%), както и бързото увеличение на абонаментните услуги. Според приблизителните данни на IFPI, броят на потребителите, които заплащат абонамент за използване на дигитални музикални услуги надхвърля 65% през 2011 г. и достига 13.4 милиона души в световен мащаб. 

Дигиталните канали превземат физическите формати на територията на най-големия световен музикален пазар – САЩ, като по този начин се превръщат в основен източник на приходи за звукозаписните компании. В глобален аспект 32% от приходите на музикалната индустрия са вече от дигиталните услуги, като по този начин далеч надхвърлят тези на филмовата и издателската индустрия. В Латинска Америка стартира  предлагането на нови услуги, докато в Китай звукозаписните компании започват  тясно партньорство с най-голямата интернет компания Baidu.

В своя коментар относно доклада Франсис Мур, изпълнителен директор на  IFPI споделя: „Навлизайки в 2012 г., имаме добри причини да бъдем оптимистично настроени по отношение на света на дигиталната музика. Легалните услуги намират все повече потребители навсякъде по света, като потребителският избор коренно се променя. В същото време, борбата срещу пиратството набира сили, тъй като голяма част от правителствата по света и редица доставчици на услуги в глобалната мрежа са в тясно сътрудничество с нашата индустрия”.

Последна актуализация: 04:49 | 09.09.22 г.
Най-четени новини
Още от виж още

Коментари

Финанси виж още