IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Жените стават все по-важни за китайската филмова индустрия

Все по-голяма част от местните филми са насочени към жените, които стават чест посетител на киносалоните

18:58 | 11.09.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

В китайския боксофис жените се оказват все по-важни като зрители, ето защо ключовият въпрос за местните създатели на филми е какво точно искат дамите.

От години филмите в Китай са насочени предимно към мъжката аудитория. Сега компаниите правят повече филми за жени, насочвайки маркетинговите си кампании директно към тях, пише Wall Street Journal.

Това лято “Мonster Hunt” - отчасти анимационна фентъзи продукция, която включва сладко бебе чудовище, стана най-касовият филм в историята на Китай, по-малко от две седмици след премиерата си през юли. 85% от зрителите му в първата му седмица по кината се оказаха жени, сочат данни на пекинската компания iMiner.

Тенденцията отчасти е функция от нарастващото търсене на местни филми, тъй като Китай ограничава чуждестранните продукции. Проучване показва, че китайските мъже предпочитат научнофантастични и екшън филми, но много от компаниите в страната залагат на по-леки заглавия и романтични комедии. Една от причините за това е, че не могат да се конкурират с високобюджетните холивудски блокбъстъри в специалните ефекти. Освен това сцените с насилие и филмите на ужасите не са никак харесвани от местните регулатори.

Изключението се случи през 2011 г., когато нискобюджетната романтична комедия от Китай "Любовта не е сляпа” надви “Възходът на Планетата на маймуните” и “Войната на боговете”, след като и трите филма излязоха по едно и също време по кината.

В следващите години студиата се поучиха от всичко това. Сред 10-те най-добре представили се китайски филма през 2014 г. шест бяха насочени към жени - пет романтични филма или романтични комедии, и един, базиран на семейно телевизионно предаване. За сравнение, през 2012 г. нямаше романтични комедии или ленти, ориентирани към дамите, сред местния топ 10 за годината.

“Трябва да изградим връзка между нашите филмови проекти и жените, които ходят на кино, за да постигнем по-добри боксофис приходи”, коментира Ан Юган, генерален мениджър на пекинската компания за маркетинг на филми In Entertainment. “Трябва да разберем какво харесват жените”.

В навечерието на пускането на третата част на "Железния човек" на Marvel през 2013 г., Ан посочва, че е помолил своя маркетингов екип да фокусира рекламата около слабостта на дамите - актьора Робърт Дауни-джуниър.

"Дистрибуторът на филма трябва да знае как да помогне на публиката да се влюби в неговия филм", коментира експертът.

Но вместо да залага на вече утвърдени холивдуски знаменитости, китайската филмова индустрия предпочита да показва повече млади китайски актьори и певци, които имат солидна база от фенове в страната - нещо като Джъстин Бийбър, но в китайски вариант. Въпросните звезди могат да предизвикат голяма шумотевица около филма, посочва Ан.

Все още по-голяма част от хората, които посещават кината, са мъже. Според Analysys International дамите представляват 46% от публиката за миналата година, в сравнение с 40% година по-рано. Но при поколението, родено през 90-те години, дамите представляват 65% от ходещите на кино, сочат данни на Китайската филмова асоциация.

За филмовите компании жените са особено привлекателна цел, но по друга причина - те са по-приказливи в социалните мрежи, отколкото мъжете, и споделят повече информация за филмите, които харесват, според iDatage.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:57 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още