Най-големите производители на вина в Бордо трябва да намалят цените на виното от реколтата от 2014 г., така че да са по-евтини от зрялото вино. По този начин те ще могат да съживят търсенето, твърди Саймън Бери, председател на Berry Bros. & Rudd, лондонска компания, която продава вина.
По думите му те са определили прекалено високи цени за вината от 2013 г., което се отразява негативно на пазара, пише Bloomberg.
Ако производителите не определят по-ниски цени на виното от 2014 г., които да са под цените на по-стари реколти, включително на тези от 2005 и 2006 г., търсенето няма да може да бъде възобновено, коментира Бери.
„Голямата новина на хоризонта е, че на път е една много добра стара реколта“, посочва той.
Търговците на вина се борят да намерят купувачи за последните три реколти бордо, тъй като цените на водещите вина спаднаха с около 40% от върха, който достигнаха през юни 2011 г. Въпреки че инвеститорите и колекционерите използват възможността да купуват бордо в очакване на по-късно увеличение на цените, нестабилността на пазара и излишъците започват да вредят на системата, допълва експертът.
"Големият риск се крие в това хората да не обърнат гръб на бордото и никога да не се върнат към него“, посочва той.
Вниманието на брокерите и търговците е насочено към това как ще се представят продажбите на виното от 2014 г. в края на март и началото на април следващата година.
Според Бери производителите трябва да следят повече случващото се в интернет, за да „видят кои от техните вина се продават и да се запитат защо някой би платил повече за тях“.
Вината от Бордо носят около 50% и повече от оперативната печалба на компанията на Бери през последните пет години. Миналата година обаче са донесли едва 11% от нея.