Главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер продължава да работи над разширяването на обещаващия бизнес с рекламите в смартфони и таблети. Интернет ветеранът купува базираната в Сан Франциско компания Flurry, която е специализирана в оценката на данни от приложения за маркетингови цели. Flurry може да следи дейността в повече от 540 000 приложения по нейни собствени данни.
Yahoo обяви покупката в понеделник, без обаче да назове цена. Според Wall Street Journal сделката е на стойност над 200 млн. долара. Според непотвърдена информация на TechCrunch обаче финансовите параметри на трансакцията достигат нива от 300 млн. долара. Това би била една от най-скъпите покупки на Майер, откакто тя пое Yahoo преди две години. Най-сериозното придобиване засега е това на Tumblr през 2012 г., когато интернет ветеранът плати около 1,1 млрд. долара.
Flurry e създадена през 2005 г. и спечели популярност с разнообразните си статистически данни за популярността и начина, по който потребителите използват мобилните приложения. В бъдеще нейните продукти ще продължат да се развиват и усъвършенстват с подкрепата и инвестициите на Yahoo. Компанията планира да използва инструментите ѝ, за да предоставя по-важни реклами на потребителите си.
Именно това е сфера, в която се крие голям потенциал за увеличаване на приходите на Yahoo. В момента Flurry работи в тясно сътрудничество с над 170 000 разработчици по цял свят и обработва над 150 млрд. сесии на различни приложения месечно.
Yahoo страда заради спадащи рекламни приходи от графичната реклама, т. нар. банери. Силно растящият мобилен бизнес е надеждата за концерна. Ветеранът в бранша страда и от силната конкуренция на новите лидери Google и Facebook.
Сделката се обявява броени дни, след като компанията обяви, че печалбата за второто тримесечие се е свила с 19%. Приходите също са се понижили – с 3% до 1,08 млрд. долара. До голяма степен спадът се дължи на негативните данни от дигитална реклама, която се е сринала с 8%.