Американският телекомуникационен концерн Verizon Communications Inc. и интернет компанията Yahoo! Inc. потвърдиха информацията, че подписват окончателно споразумение, съгласно което Verizon ще придобие оперативната дейност на Yahoo за приблизително 4,83 милиарда долара в брой – стъпка, която може да доведе до края на няколкомесечната битка за уеб ветерана.
Yahoo от своя страна заяви, че ще смени името си и ще стане публично търгувана инвестиционна компания, предава Bloomberg.
Yahoo информира, свързва и забавлява глобална аудитория от над 1 милиард активни потребители месечно, включително 600 млн. месечно активни потребители на мобилни услуги чрез своята търсачка, комуникационни услуги и продукти за цифрово съдържание. Yahoo също така свързва рекламодатели с целеви аудитории чрез целенасочена и рационализирана рекламна технология, която съчетава мощта на данните, съдържанието и технологиите, пояснява Verizon в прессъобщение.
“Едва преди година ние придобихме AOL, за да засилим нашата стратегия за предоставяне на междуекранни връзки за потребителите, творците и рекламодателите. Придобиването на Yahoo ще постави Verizon в силно конкурентна позиция като основна глобална мобилна медийна компания и ще помогне за ускоряване на нашия поток от приходи от дигитална реклама", казва Лоуъл МакАдам, председател на Борда на директорите и главен изпълнителен директор на Verizon.
Yahoo ще бъде интегрирана в бизнеса на AOL под ръководството на Марни Уолдън, президент по продуктова интеграция и нов бизнес във Verizon.
"Yahoo е компания, която промени света, и ще продължи да го прави чрез тази комбинация с Verizon и AOL. Продажбата на нашия оперативен бизнес, която на практика разделя нашите азиатски капиталови активи, е важна стъпка от нашия план за отключване на стойността за акционерите на Yahoo. Тази сделка също така създава чудесна възможност за Yahoo да изгради по-нататъшната дистрибуция и ускоряване на работата в областта на мобилните реклами, видеото, нейтив рекламата (прикрита сред авторски текст реклама - бел. ред.) и социалните мрежи”, заяви Мариса Майер, главен изпълнителен директор на Yahoo.
Вливането на Yahoo към Verizon и AOL ще създаде един от най-големите портфейли от притежавани и партниращи световни марки с широки възможности за дистрибуция. Заедно AOL и Yahoo ще имат повече от 25 марки в портфолиото си, сред които The Huffington Post, TechCrunch, Engadget, MAKERS и AOL.com. Ключови активи на Yahoo са водещи на пазара марки за платено съдържание, включително в сферата на финансите, новините и спорта, както и един от най-популярните имейл услуги в световен мащаб с около 225 милиона активни потребители месечно. Допълнителните технологични активи в рекламната сфера включват Brightroll, новопридобита компания за видео реклама, старт-ъпa за мобилна реклама Flurry и Gemini – решение за нейтив реклама.
Сделката подлежи на обичайните условия за приключване, одобрение от страна на акционерите на Yahoo и одобрения от регулаторните органи и се очаква да приключи през първото тримесечие на 2017 г.
До затварянето на трансакцията Yahoo ще продължи да работи самостоятелно.
Сделката не включва паричните средства на Yahoo, нейните дялове в Alibaba Group Holdings, нейните акции в Yahoo Japan, конвертируемите облигации на Yahoo, определени миноритарни инвестиции, както и нестратегическите патенти на Yahoo (наречени Excalibur портфейл). Тези активи ще продължат да са собственост на Yahoo, която ще промени името си и ще остане регистрирано, публично търгувано инвестиционно дружество.
Yahoo ще предостави допълнителна информация за инвестиционното дружество в бъдеще.