Технологичният стартъп Uber се отказва от местния си екип, който подкрепяше и съветваше шофьорите на компанията в България, научи Investor.bg.
За решението става ясно от съобщения, разпратени от българското поделение на компанията до партньорите й в страната. От стартъпа молят всички шофьори "да не посещават местните офиси“.
Също така се съобщава, че имейл адресът partnerssofia@uber.com няма да е активен от 25 октомври.
От компанията все пак поясняват, че работят съвместно с партньори от информационно-технологичната индустрия, за да поставят „новите дигитални услуги като Uber в действащото законодателство“ и се надяват услугата да бъде рестартирана в София възможно най-бързо.
Investor.bg не успя да се свърже с компанията и нейния генерален директор Димитър Радуков. Имейл адресът му също не е активен. Обслужващата Uber агенция D&D също няма връзка със стартъпа, откакто са били прекратени услугите ѝ в столицата ни.
Решението на компанията не е изненадващо предвид затрудненията, които компанията срещна в България.
Uber навлезе в страната с услугата си UberХ на 9 декември 2014 г. Чрез платформата пътници правеха заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяваха контакт и си поделяха част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване. Това обаче предизвика негативна реакция на таксиметровия бранш и антимонополният регулатор забрани приложението.
В края на септември 2015 г. Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), че услугата за превози трябва да "преустанови некоректните практики". Към този момент компанията имаше около 40 хил. потребители в София.
ВАС се произнесе обаче само процедурно относно незабавното изпълнение на решението на КЗК без да се произнася по съществото на спора. Предстои съдът да разгледа по същество жалбата на Uber срещу решението на КЗК. С други думи, ВАС на практика все още не е решил дали Uber нарушава законите на България, или не.
В средата на ноември в студиото на Bloomberg TV Bulgaria Радуков каза, че решението на КЗК за забрана на операциите на Uber в България нарушава европейската директива за електронни услуги, както и член 56 от договора за Европейския съюз (ЕС), който не позволява на една държава да ограничава услуги, които се предоставят от фирма от друга държава.
Припомняме, че през януари в блиц интервю за Investor.bg генералният мениджър на компанията за България Димитър Радуков заяви, че "Uber има нужда да назначи поне 40-50 инженери в София през 2016 г.". В началото на годината компанията обяви, че стартира кампания за набиране на софтуерни инженери за разширяване на своя център за разработка на софтуер, базиран в София.
През лятото компанията получи сертификат за инвестиция клас А за проект за разширяване на съществуващия си научноизследователски център за разработка и поддръжка на високотехнологичен софтуер. В него тогава работеха над 20 инженери, наети на пълен работен ден. Планът на компанията беше да увеличи персонала до 60 души в рамките на една година.
преди 8 години Няма да се върнат, защото няма кой да им поддържа милиардния балон дотогава. Просто се оказаха неефективни за страни, където да се возиш на такси не е лукс. За разлика от някои техни местни конкуренти, които работят с такси шофьорите. Например Таксистарс и имаше още едни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години абе то се оказа че и бакшишите не плащали данъци ама.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години "Проблемът е, че на конкуренцията (класическите таксиметрови фирми) се изискват лицензи и един куп други неща и съответно трябва да правят разходи за това, докато шофьорите на Uber минават метър. Т.е. няма равнопоставеност, което дава нечестно предимство на единия спрямо другия.Нека Uber да функционира, но при равни други условия с останалите конкуренти, а не да хитруват и да представят нещата като това, че някой споделя с някого инцидентно колата си, което абсолютно не е вярно."Притчата, че до БГ казана нямало дяволи да вардят!Вместо да се присъединят към Uber - ревнаха, че и Убер трябвало да плащат диви данъци, че да има за ракия на Асан... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години те от една година и повече не работят, шофьорите да не ги търсели по офисите голяма реклама си направиха .... :)фирмите пък с международният транспорт, давали по 1500-2000 евро ама нямало шофьори .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години По принцип ще се върнат когато технологиите още се променят, този цирк с таксита , лицензи, скъпотия няма да бъде вечен..тези таратайки преработват въздуха - омирисват го и го скапват - колкото по рационално се използват ..толкова по добре и цивилизовано е.Ще дойде време да е забранено превозно средство което може да транспортира 4-*** пътници да се търкаля само с шофьора си по пътя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Да не би и тях да са ги посетили едни изнудвачи представящи се за пратеници на истинската власт в България (главорезите на Ал. Петров)? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години И лицензи и данъци и осигуровки и ДДС и .... Аз на времето като искаха да ги спират и ги обяснявах тия неща тука и че ще ги бият навсякъде в цивилизования свят, всички ми скачаха и ми обясняваха колко съм *** и ретрограден и как сме били спъвали развитието на новите технологии и каква изостанала държава сме били и какво ли не отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Къде изобщо видя да става дума за развойния център, че ми станА интересно? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Какво общо има развойният център за програми на Убер в София с услугата им в града? Те могат да продължат да програмират тук - евтина и качествена работна ръка, но за други точки по света. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Обективно и по същество си описал казуса, +1 ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар