Компанията Baidu, която седи зад едноименната китайска търсачка, обяви, че свива своята прогноза за приходите си за второто тримесечие, посочвайки, че регулаторните рестрикции са довели до спад на рекламата от страна на фармацевтични компании и други, работещи в сферата на здравеопазването. След новината цената на акциите на фирмата се потопи с 8,9% в следборсовата търговия, пише Bloomberg.
Прогнозата на Baidu е за продажби в размер на 18,1 млрд. юана (2,81 млрд. долара) до 18,2 млрд. юана. Предишната прогноза беше за 20,1 млрд.-20,6 млрд. юана. Новите регулации спрямо онлайн рекламата на компаниите от сектора на здравеопазването са довели до намаляването или отлагането на рекламни кампании и то значително, посочва Baidu в официално изявление.
Baidu намали спонсорираните линкове в резултат от възмущението на Китай от смъртта на студент, който е потърсил спорно лечение, рекламирано чрез резултатите в търсачката. Въпреки че тези действия ще имат негативно влияние в краткосрочен план, базираната в Пекин компания очаква потребителите да свикнат с промените и рекламите на продукти за здравето да се възстановят.
"Ще е нужно време за възстановяване на репутацията им сред потребителите“, твърди Рики Лаи, анализатор в Guotai Junan International Holdings.
През май Baidu обяви, че ще ограничи броя на спонсорираните публикации до 30 на сто от резултатите на страница и ще създаде фонд за борба с измамите на стойност 1 млрд. юана. Това се случи след смъртта на 21-годишния студент по компютърни науки.
Администрацията по киберпространството в Китай обяви, че резултатите от търсенето в Baidu са заблудили потребители и компанията трябва да изясни кои публикации са платени. Освен това Baidu ще трябва да преразгледа рекламите на медицински продукти, за да премахне тези, които не отговарят на новите стандарти.
Повече технологични новини можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.