Черният петък датира от съвсем скоро в България, през миналата година тази практика беше най-разпространена, като имаше няколко Черни петъка в няколко мола. През тази година това беше първият Черен петък в търговските центрове, което означава, че те са се опарили от тази практика.
В цял свят тя работи в посока увеличение на оборота и намаляване на печалбите. В краткосрочен план подобни практики работят добре, но в дългосрочен не толкова. Това каза д-р Александър Христов, ПР специалист и преподавател в УНСС и Нов български университет, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria в предаването Invest/Or по темата заползите и рисковете за компании и клиенти около Черния петък.
Търговските центрове трябва да убедят магазините в тях да се включат в Черния петък, като много от брандовете, особено най-големите, не го правят по стратегически причини. Това е и причината Черният петък да работи при фирмените магазини, а не толкова при търговските центрове. Онлайн магазините пък печелят, като се опитват да привлекат сегмент от потребители, които по принцип не пазаруват онлайн. В България потребителите, които пазаруват онлайн, са по-малко, а Черният петък е привлекателна възможност да го направят.
Всяка промоция влияе негативно върху имиджа, но при Черния петък парадоксално може да се каже, че наблюдаваме обратното и дори има ПР ефект, каза д-р Христов.
Няма как да отречем и раздутите и нереални промоции, при които компаниите предварително повишават изкуствено цените, след което промоциите изглеждат по-привлекателни. Всичко това е възможно, защото хората нямат време да следят постоянно за флуктуации на цените. Има органи, които следят за подобни неетични практики, но те работят при сезиране, а не при самосезиране. Решението на този проблем е повече информирани потребители и реакция, когато забележим нещо подобно, каза експертът.
Вижте повече във видеото от втората част на предаването.
Изминали издания на Invest/Or гледайте тук
Следете Invest/Or и във Facebook
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria
Седмичното обзорно пазарно предаване „Invest/Or” се излъчва всяка неделя от 20 часа по Bloomberg TV Bulgaria.


Българинът е песимист по природа, не вярва нито в имотното си състояние, нито в благополучието си
Желязков коментира кървавата атака в Сидни
Предупреждение от MI6: Русия е експанзионистична и ревизионистка заплаха
Трифонов: Това, че Асен Василев е излязъл с тънкото си гласче да пее химна - не го прави лидер на протеста
Близо три десетилетия след смъртта си Франк Синатра отново оглавява музисалните класации
Чили избра най-десния президент след Пиночет, завивайки в орбитата на САЩ
Цената на петрола се покачва поради по-добро търсене от Китай
Най-слабите продажби на дребно в Китай след Covid усилват икономическите рискове
Франция иска отлагане на вота в ЕС по търговското споразумение с Южна Америка
Пета Ла Ниня за шест години ще наруши реколтите и веригите за доставки
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Полицията в Дубай се сдоби с най-откаченото Ferrari Purosangue
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Графика от 19-ти век с предупреждение: 2026 г. ни чака финансова криза
Използването на социалните мрежи намалява концентрацията при децата
Шефът на MI6 предупреждава Путин: Няма да изоставим Украйна
Тръмп похвали мъжа, обезоръжил единия нападател в Сидни
Франция пусна най-дългия градски лифт в Европа
преди 9 години опариха се купувачите, не моловете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар