Instagram отвори платформата си за повечето рекламодатели по света, тъй като се опитва да печели и да се конкурира с популярни компании като Snapchat, предава Ройтерс.
Преди това рекламите бяха достъпни само в осем държави, а сега ще дебютират в още 20, включително Италия, Испания и Индия, посочват от Instagram. До 30 септември рекламите в платформата ще бъдат пуснати в повече от 200 държави.
Благодарение на своите 300 млн. активни потребители месечно, Instagram има ключово предимство пред своите конкуренти заради факта, че е собственост на Facebook, а това ѝ помага да таргетира по-добре аудиторията си, което е от особена важност за рекламодателите.
“Щеше да ни отнеме години да изградим тази технология без Facebook. Можем да се възползваме от годините опит”, коментира Джеймс Куарлс, глобален ръководител на бизнес и бранд развитието на Instagram.
Но потребителите, които са свикнали Instagram да не предлага реклами, може да не останат доволни от новия ход на компанията. За последните две години Instagram позволи публикуването на реклами само на определени марки като Victoria’s Secret и Old Navy.
До сряда рекламите в Instagram се виждаха само в САЩ, Канада, Великобритания, Япония, Австралия, Германия, Франция и Бразилия.
Все още не е ясно кога точно ще се появят повече реклами в платформата. Много потребителите обаче изразиха притесненията си от този ход, посочва Дебра Ахо, анализатор на eMarketer, въпреки че промените вероятно ще се случат бавно.
Рекламодателите настояват за тези промени, защото искат да получат шанса да се появят във все по-популярни приложения, така че да достигнат до тинейджърите и да съберат данни от Facebook - най-голямата социална мрежа, която има 1,5 млрд. потребители.
Рекламните приходи на Instagram се очаква да достигнат 1,5 млрд. долара през 2016 г., прогнозира eMarketer. До 2017 г. пък се очаква почти да се удвоят до 2,8 млрд. долара.