Най-голямата руска онлайн търсачка Яндекс разширява бизнеса си в Унгария с приложение, което обещава да помага на потребителите да се ориентират по-лесно в системата за градски транспорт в Будапеща, пише Bloomberg.
Yandex. Transport използва GPS, за да следи автобуси, влакове и фериботи в реално време, като преценява по кое време ще пристигнат, сочи изявление на компанията. Мобилното приложение се ползва от 2,9 млн. потребители месечно в Русия и в бившите съветски републики от 2014 г. насам.
Яндекс, която има водеща позиция спрямо Google на Alphabet по дял на руския пазар на търсачки, се опитва да се насочи към нови страни и мобилни услуги, включително такива, базирани на геолокацията, за да продължи растежа си.
Приложението е пуснато и във Финландия, първия му пазар, в който не се говори руски. Това се случи през юли, а според компанията услугата набира сили в страната.
В чуждестранните си пазари, на които не присъства с търсачката си, Яндекс планира да печели от приложението си, като го свърже с Audience Network на Facebook и да генерира приходи от реклами, показвани на потребителите на Yandex.Transport.
Сред конкурентите ѝ в Европа са израелският стартъп Moovit, базираните в Литва Trafi и HERE, бившето подразделение на Nokia за карти, придобито от германски автопроизводители през миналата година.