Компанията майка на Google – Alphabet, преосмисля стратегията на своя бизнес с високоскоростен интернет, след като първоначалното му пускане се оказа по-скъпо и отнемащо повече усилия от очакваното. Всичко това значително контрастира с фанфарите, с които услугата стартира преди шест години, пише Wall Street Journal.
Интернет доставчикът на Alphabet, Google Fiber, инвестира стотици милиони долари за разкопаването на улици и полагането на оптични кабели в редица градове, за да предложи уеб връзка, която е с около 30 пъти по-бърза от средната за САЩ.
Сега компанията обмисля да започне да използва безжични технологии вместо кабели, за да свързва домове, в десетки нови области на Лос Анджелис, Чикаго и Далас, твърдят източници, запознати с плановете на компанията. В резултат Alphabet прекрати проектите си в Сан Хосе, Калифорния, и Портланд, Орегон.
Междувременно тя се опитва да свие разходите си и да насърчи експанзията си по друг начин - като ползва вече съществуващите оптични мрежи или моли компании да изграждат такива, вместо самата тя да се заеме с тази задача.
През 2010 г. Google обяви старта на проекта Fiber, който беше посрещнат с големи надежди в момент, в който телекомуникационните компании разширяваха по-бавно широколентовите си услуги.
Повече от 1000 града бяха включени в инициативата, а Google стартира услугата си в района на Канзас през ноември 2012 г. През следващия месец главният изпълнителен директор на Google Ерик Шмид заяви по време на среща с инвеститорите, че Fiber “не е просто нещо вълнуващо, а е истински бизнес и ние се опитваме да решим накъде да го разширим след това“.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.