IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Expedia придобива HomeAway за 3,9 млрд. долара

По този начин най-голямата онлайн туристическа агенция в света ще се изправи очи в очи с Airbnb

11:12 | 05.11.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Expedia придобива HomeAway за 3,9 млрд. долара

Най-голяма туристическа онлайн агенция по брой резервации Expedia обяви, че ще придобие сайта за наемане на квартири за почивка HomeAway за около 3,9 млрд. долара в брой и акции. Този ход може да увеличи конкуренцията със стартъпа Airbnb, който предлага квартири под наем, предава Ройтерс.

Expedia разкри, че очаква сделката да бъде завършена през първото тримесечие на 2016 г. и подлежи на одобрение от регулаторните органи. Тя смята, че придобиването ще се отрази негативно на нейната печалба на акция през следващата година, но в дългосрочен план ще насърчи финансовите ѝ резултати.

Това е най-голямото придобиване в историята на Expedia и е най-новото от редицата, започнали през 2014 г. В рамките на този период компанията купи Orbitz Wolrdwide за 1,3 млрд. долара и Travelocity за 280 млн. долара.

По-важното е, че сделката поставя във фокуса нарастването на популярността на алтернативните места за нощувка – пазар, който Expedia оценява на около 100 млрд. долара. Акциите на компанията поскъпнаха с близо 3% в следборсовата търговия.

Въпреки че Expedia в момента предлага хотелски стаи, припокривайки се малко с Airbnb, анализаторите предупреждават, че конкуренцията със стартъпа може да стане ожесточена до 2018 г. Очаква се Airbnb да увеличи двойно своите резервации до 80 млн. нощувки тази година. За сравнение чрез Expedia са резервирани 150 млн. нощувки през 2014 г.

В интервю главният изпълнителен директор на Expedia Дара Косровшахи заяви, че HomeAway ще стане „по-агресивна“ в рекламирането на градски жилища, изправяйки се лице в лице с Airbnb. В момента най-голяма част от нощувките в Expedia са свързани с наемането на стаи на дестинации за ски и плаж.

Бизнес моделът на HomeAway е различен от този на Airbnb, която позволява на собствениците на жилища да пускат безплатно обяви, но таксува туристите за услугата. Трансакциите се извършват през сайта.

От своя страна HomeAway позволява на собствениците на жилища да си плащат, за да рекламират предложенията си, като повечето трансакции се извършват извън платформата. Въпреки това тя обяви, че резервациите могат да станат директни до края на следващата година, както и че се добавя такса за туристите.

От Expedia обявиха, че ще помогнат на HomeAway да ускори прехода си към новия модел за резервации, допълвайки, че това ще помогне за конкурирането ѝ с Airbnb.

Очаква се HomeAway да спечели 350 млн. долара преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията през 2018 г., в сравнение със 119,3 млн. долара през 2014 г. на коригирана база.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:45 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още