Alibaba отчете печалба в унисон с прогнозите на анализаторите между юли и септември, но и по-високи от очакваното приходи в първия си тримесечен отчет след дебюта си на борсата, предава CNBC.
Печалбата на китайската интернет компания възлиза на 45 цента на акция между юли и септември при приходи от 2,74 млрд. долара. Анализаторите очакваха приходите да достигнат 2,61 млрд. долара.
Alibaba обяви, че брутният обем на стоките през тримесечието нараства с 49% спрямо година по-рано, докато активните купувачи се увеличават до 307 млн. души годишно от 279 млн. година по-рано. При мобилните си платформи за търговия компанията отчита 217 млн. активни потребители месечно спрямо 188 млн. потребители през юни.
Alibaba управлява най-популярните платформи за онлайн търговия на дребно в Китай Tmall и Taobao. През юни компанията пусна подобен уебсайт и в САЩ с името 11 Main. Концернът продължава да се разширява чрез придобивания на облачни и мобилни услуги, като същевременно търси сътрудничество с Холивуд и евентуално Apple.
През септември първичното публично предлагане (IPO) на Alibaba се превърна в най-голямото в историята, привличайки над 25 млрд. долара при излизането си на Нюйоркската борса през септември.