Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) иска уверение от Apple, че здравните данни, които нейният умен часовник и други мобилни устройства ще събират, няма да бъдат използвани без съгласието на самите потребители, твърдят двама източници, запознати с въпроса.
По думите им през последните месеци представители на Apple са се срещнали неколкократно с тези на агенцията, за да подчертаят, че няма да продават данните на своите потребителите на трети лица или да позволят на разработчиците да го правят, предава Ройтерс.
Apple твърди, че работи в тясно сътрудничество с регулаторите по цял свят, включително с FTC, за да създаде достатъчно добра защита на данните, свързани с нейните услуги.
“Ние сме окуражени от тяхната подкрепа”, коментира говорителят на Apple Труди Милър.
Компанията разработи платформата HealthKit, която управлява данните от мобилните приложения за здравето, за да осигури на потребителите контрол върху това как се използва и споделя тяхната информация.
Няма индикации, че FTC възнамерява да започне официална процедура по разследване и проучване на въпроса, но разговорите подчертават интереса на агенцията за това как ще бъдат защитени потребителските данни.
От Федералната търговска комисия отказват да коментират случая. Тя обръща особено внимание на предстоящия умен часовник на Apple, който може да следи пулса на потребителя и евентуално да съхранява информация, свързана с неговото здраве, посочват източниците.
Технологичният гигант се надява, че Apple Watch и платформата HealthKit ще се превърнат във водещи продукти в сегмента, свързан със здравето - област, която проучват и нейните конкуренти Google и Samsung.
През май комисарят на FTC Джули Брил заяви, че агенцията е загрижена за рисковете, свързани със здравните данни, които се събират извън медицинския контекст, като тези, съхранявани от мобилни приложения.
Агенцията поиска Конгресът да приеме закон, който да направи практиките на брокерите на данни по-прозрачни.
По-голяма част от информацията, която потребителите съхраняват в мобилни приложения за здраве, не са обхванати от правилата за поверителност. Но FTC подчерта, че тези данни са все още много чувствителни и тя е готова да разследва как се споделят, събират, обменят и защитават те.
Приоритет на агенцията е да разбере дали разработчиците на подобни приложения за iOS на Apple и Android вземат предпазни мерки за защита на личните данни на потребителите, допълват източниците.
Освен това FTC посочва в скорошно проучване, че много разработчици споделят или продават такава информация. Изследването разкрива, че разработчиците на 12 мобилни приложения за фитнес и здраве са споделили потребителска информация със 76 различни страни, включително и с рекламодатели.
От своя страна, Apple се обърна към външни експерти, за да отговори на въпросите на регулатора.
Някои експерти твърдят, че Apple създава голям прецедент в поверителността на здравните данни. Компанията изисква потребителите да дадат съгласието си, преди разработчиците да получат достъп до здравната информация, а данните, събирани от умния часовник, се криптират от устройството.
В края на август Apple затегна правилата си за поверителност, за да гарантира, че личните данни в HealthKit няма да бъдат използвани от разработчиците за рекламни или други цели.