Разходите за сглобяването на новия флагман на Samsung Galaxy S5 надхвърлят тези за предшественика му въпреки свиването в премиум сегмента на пазара на смартфони, пише CNBC.
Себестойността на 32-гигабайтовия Galaxy S5, който е водоустойчив, снабден е със скенер на пръстови отпечатъци и може да измерва пулса ви, възлиза на 256,52 долара, показва анализ на американската компания за проучване на пазара IHS. Моделът, който излезе на глобалните пазари миналия петък, се продава за около 650 долара без договор в САЩ.
Цената за сглобяването му е доста по-висока от тази за предшественика му – S4, струващо 236 долара и това на последния iPhone 5S, гълтащо 207 долара. Контрастът е още по-силен спрямо ниския ценови сегмент, където моделът ZTE U793 например се сглобява за по-малко от 35 долара, показва проучването на IHS.
„Samsung залага на повечето възможности на устройството, защото знаят, че конкуренцията в премиум сегмента ще бъде много голяма и затова искат да се отличават от останалите. Това е тяхната стратегия“, посочи старшият анализатор в IHS Уейн Лам. „Те се конкурират както с Apple, така и с останалите базирани на Android смартфони и това засилва стремежа им към иновации и нови характеристики“, добави той.
Samsung трябва да се бори и да си върне изгубения пазарен дял, който през четвъртото тримесечие на 2013 г. се сви до 29,5% на годишна база. Основната причина според фирмата за проучвания Gartner за това беше пренасищането на премиум сегмента на пазара на смартфони на развитите пазари. За сметка на това Huawei и Lenovo увеличиха пазарните си дялове през същото тримесечие.
Освен това Samsung отчете второ поредно тримесечие на спад на печалбата, тъй като забавеният растеж на пазара се отрази върху приходите, обяви компанията. Оперативната печалба на южнокорейския технологичен гигант се сви с 4,3% до 8,4 трлн. вона (7,96 млрд. долара).
„За Samsung остава жизнено важно да продължи да поддържа технологичното си предимство в премиум сегмента“, се казва в скорошен доклад на Gartner.
Все още обаче не ясно дали инвестициите на Samsung ще се отплатят.
„Производителите на смартфони са в непрекъсната битка и постоянно въвеждат иновации, и в крайна сметка може да се окаже, че разполагаме с повече технологии, отколкото търсим“, коментира Лам.
Подобно мнение споделя и директорът на отдела по проучвания в Counterpoint Том Канг. Според него, докато Samsung инвестира с размах в нови технологии, които да направят така че устройството им да изпъква, то всъщност те не биват забелязвани от потребителите на пръв поглед.
„Потребителите оценяват само някои от компонентите и в края на краищата може да се окаже така, че да предпочетат по-ниската цена“, казва той.