Aerojet Rocketdyne Holdings е представила оферта на стойност от 2 млрд. долара за закупуването на United Launch Alliance (ULA), доставчик на услуги за космически кораби, съвместно предприятие на Lockheed Martin Corp и Boeing Co, съобщава Ройтерс, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
Според информацията Уорън Линченстън, член на борда на Aerojet, се е свързал с президента на ULA Трой Бруно и ръководители от Lockheed и Boeing в началото на август.
Aerojet няма да коментира никакви преговори, свързани с други компании, заявява говорителят на Aerojet Глен Махон пред Ройтерс. Lockheed също са отказали коментар, а позицията на Boeing е все още неясна.
ULA беше създадена през 2005 г. след близо две години на преговори между Lockheed Martin и Boeing, които успяха да преодолеят съпротивата от Федералната търговска комисия (FTC), твърдейки, че начинанието ще доведе до значителни икономии.
Военновъздушните сили на САЩ настояват да се увеличи конкуренцията на пазара и през последните години положиха усилия, за да сертифицират нов играч – Space Exploration Technologies Corp (SpaceX), който да стартира работа по военни и шпионски сателити.
Военновъздушните сили планират и да преустановят финансирането в размер на около 1 млрд. долара, което предоставяха на ULA в продължение на години, тъй като има друга компания, която може да поеме поръчките им.
Aerojet Rocketdyne произвежда ракетни двигатели и се надява да адаптира новия си двигател AR-1, за да може да се използва на ракетата Atlas 5, произвеждана от ULA, която да замени руския двигател RD-180.
Но към момента планът на ULA е да използва нов двигател, който се разработва от Blue Origin, компания собственост на основателя на Amazon.com Джеф Безос.
Един от източниците е казал, че собствениците на ULA може да приветстват офертата предвид засилената конкуренция от SpaceX, която вероятно ще се отрази негативно на приходите и печалбата през следващата година. Lockheed и Boeing имат опасения за печалбата на компанията и финансират дейността на ULA по нова ракета само на тримесечна база.
Съществуват и опасения дали съществуващите двигатели RD-180, произвеждани от Aerojet, ще могат да се ползват за изстрелването на спътници с военни и шпиониращи цели.
Конгресът забранява употребата на руските двигатели за такива изстрелвания от 2019 г. поради конфликта в Украйна.
преди 9 години Space-X получиха сертификат, но венага след това загубиха ракета. Едва ли в близките 5г. ще изместят ULA, а и от самите ВВС не са твърде склонни да пускат спътници по милиард и кусур парчето с неизпробвана ракета. Атлас 5 има междувременно около 70 полета без нито една авария и също не е сигурно, че ще се откажат от РД-180. Модификация на последния - РД-181 при това ще замени НК-33 (също руски) в друга ракета. Твърде хубав и изгоден носител е Атлас5/РД-180, за да се откажат от него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар