IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Защо търговците на луксозни стоки най-сетне прегърнаха онлайн продажбите

Все повече компании осъзнават, че потребителите предпочитат удобството на пазаруването по интернет

13:47 | 01.04.15 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Richemont и Yoox Group обявиха вчера детайли за сделката си, която ще създаде следващия гигант в сферата на онлайн търговията на дребно с луксозни стоки. Общите продажби на двете компании за 2014 г. възлизат на 1,3 млрд. евро, а сделката може да се окаже предизвикателство пред интереса, който поражда онлайн гигантът Amazon, пише CNBC.

Групата Cie. Financiere Richemont, която стои зад марките за бижута Cartier и Van Cleef & Arpels, заяви, че ще притежава 50% дял в новата компания, която ще се нарича Yoox Net-A-Porter Group.

Сделката идва на фона на засиления интерес и увеличаването на конкуренцията на онлайн пазара на луксозни стоки, докато компанията Farfetch достигна пазарна оценка от зашеметяващите 1 млрд. долара в началото на месеца.

Натали Масне, бивш моден журналист, която основава Net-a-Porter през 2000 г., заяви, че новата група е най-големият магазин за луксозни модни стоки, който „никога не спира работа и няма географски граници“.

Компаниите за луксозни стоки са колебливи по отношение на новите дигитални тенденции според Марио Ортели, старши анализатор в Bernstein.

По думите му, въпреки че индустрията е изправена пред предизвикателства заради по-слабия растеж на развиващите се пазари, компаниите трябва да продължат да се развиват.

Прогнозата за растеж на традиционния пазар на луксозни стоки е за 5% през следващите пет години според Bernstein. За последните 17 години ръстът беше от 6 на сто.

Същевременно около 62% от продажбите на луксозни стоки се извършват онлайн, докато продажбите във физическите магазини намаляват.

Базираната в Лондон група Farfetch, която продава висок клас дрехи на независими модни бутици, събра нови инвестиции, които повишиха пазарната ѝ оценка до 1 млрд. долара.

Компанията, която позволява на потребителите да купуват дрехи и аксесоари от компютрите и телефоните си, избирайки продукти от повече от 300 бутика в 25 държави по света, събра 86 млн. долара в рамките на последния си кръг на финансиране, привличайки инвеститори като руснака Юрий Милнер.

Според анализатора на BNP Paribas Лука Солка онлайн продажбите на модни и луксозни продукти изглежда все по-привлекателно, като се има предвид, че за компаниите за луксозни стоки отварянето на нови магазини вече не е добро решение.

По думите му в Китай вече има много играчи, ето защо фирмите търсят нови възможности за растеж. Експертът смята, че най-добрата опция в момента е на потребителите да се предостави удобството да пазаруват както онлайн, така и в реални магазини.

"Тази област се радва на растеж от около 30% в региона през последните няколко години и ние очакваме той да продължи“, коментира Солка.

Освен Richemont, Ортели посочва LVMH и Burberry като компаниите, които са осъзнали важността на дигиталния маркетинг за генериране на повече продажби.

По отношение на продажбата на Net-a-Porter от Richemont Томас Чуве, анализатор на Citigrpoup, твърди, че сделката до голяма степен е без значение за инвестициите на швейцарската компания, а акционерите не бива да са „прекалено развълнувани“ от нея. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:17 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още