Ако сте един от онези хора, които имат повече чанти, отколкото е необходимо, обърнете внимание на следното – търговците на дребно, които ви продават всички тези чанти, вероятно се чувстват по същия начин, пише Quartz.
Анализатори от Credit Suisse твърдят, че запасите от чанти по време на старта на празничния сезон са били колкото очаквания ръст на продажбите, което вероятно е ограничило нуждата от големи намаления на продуктите. Независимо от това магазините от среден и нисък клас, както и няколко луксозни марки, са направили по-големи отстъпки в цените в опит да примамят купувачите да се сдобият с останалите чанти.
Посланието, обещаващо добри сделки, е друг знак, че потребителите предпочитат да намалят броя на чантите, които купуват всяка година. Данните показват, че продажбите на ръчни чанти в САЩ са достигнали връх през 2011 г., когато средностатистическата американка е обявила, че притежава най-малко 11 и е купувала поне по две нови чанти всяка година. Но тази бройка се сви, което според някои отчасти се дължи на факта, че все по-голям дял от американците имат дългове.
Във високия клас магазини промоциите са били с 5% по-високи през четвъртото тримесечие на 2015 г., в сравнение с година по-рано. Coach се нарежда на първо място по този показател със скок от 6,1% на намаленията. Сред марките, които също са подходили по-агресивно към отстъпките, се нареждат Tory Burch, Kate Spade и Michael Kors.
Подобна тенденция се наблюдава и в средния клас магазини. И не само американците намаляват покупките на чанти. Нови данни на Bain & Co. показват, че все повече китайци го правят, което носи 5% спад на продажбите между 2014 и 2015 г.