Миналата година Оскар де ла Рента разкри, че е притеснен за наследството си. "От дълго време се притеснявам за това какво ще се случи с марката ми, когато вече не съм тук“, коментира модният дизайнер пред Women's Wear Daily.
Само седмица преди да почине от рак на 20-и октомври, 82-годишният де ла Рента избра творчески директор, който да го наследи в модната му къща, която е известна с това, че облича първи дами и холивудски актриси като Сара Джесика Паркър и Ейми Адамс, пише Bloomberg.
Британският дизайнер Питър Купин, който преди това е бил творчески директор в Nina Ricci, е смятан за добър избор за човек, който да оглави творческите процеси в Oscar de la Renta Inc.
Но 48-годишният Купин и главният изпълнителен директор Алекс Боулън ще трябва да запазят лоялността на дългогодишните клиенти и да привлекат нови такива, докато базираната в Ню Йорк компания се опитва да разшити своите продуктови линии и бизнеса си в чужбина.
И те ще трябва да го направят без да се възползват от съветите на самия де ла Рента, който е известен със своята способност да познава актуалното на фона на променящите се стилове.
Дрехите на Купин „са женствени, те са красиви по начин, който се вписва в ДНК-то на Oscar”, твърди Валери Стийл, директор и главен уредник на музея към Fashion Institute of Technology. “Но Оскар беше такава фигура, толкова обичан от повечето свои клиенти, че ще бъде много трудно някой да го замести“.
Вчера един от главните магазини на компанията – този на Медисън Авеню, остана затворен. На вратата му има бележка: „Оскар почина вчера. Днес ние скърбим. Ще се върнем утре“.
Прочути клиенти
В хода на кариерата си, която продължи повече от пет десетилетия, де ла Рента се превърна в модна икона. През 1965 г. той напуска Elizabeth Arden, за да се присъедини към Jane Derby като дизайнер и партньор, а по-късно същата година поема цялата компания и я преименува. През следващите десетилетия фирмата разширява дейността си, насочвайки се и към парфюмите, аксесоарите и стоките за дома. Списъкът с известните клиенти на De La Renta се разраства, включвайки Нанси Рейгън, Хилъри Клинтън и Пенелопе Круз, превръщайки марката в абсолютна легенда.
За разлика от останалите дизайнери, де ла Рента отхвърля всички предложения да продаде компанията си на някой голям конгломерат. Вместо това предпочита да запази контрола и да разчита на семейството си – на своята първа дъщеря Елиза Боулън, която се занимава с лицензирането на продуктите на компанията през последните 20 години, а през 2004 г. съпругата му Алекс Боулън стана главен изпълнителен директор на компанията.