Германският производител на спортни стоки Puma обяви, че печалбата му за третото фискално тримесечие отбелязва спад, като същевременно компанията продължава да инвестира сериозно в маркетинга на нови продукти, пише Wall Street Journal.
Независимо от това Puma повишава прогнозата си за продажбите за цялата година и запазва прогнозата за печалбата си.
Нетната печалба на Puma за третото фискално тримесечие спада с 45% до 29 млн. евро. За същия период миналата година тя бе в размер на 53 млн. евро. Приходите, които компанията отчита сега, се увеличават с 3,7% до 843 млн. евро. Без негативните валутни колебания продажбите нарастват с 6,4%. Всички региони допринасят за този растеж, но Азия отбелязва най-добри резултати.
Оперативната печалба спада с 43% на годишна база до 46 млн. евро главно заради по-високите маркетингови разходи, свързани с пускането на кампанията за бранда Forever Faster и с партньорството с футболния клуб Арсенал.
"В това добро тримесечие Puma реализира продажби, които са малко по-добри от очакванията. Продажбите на обувки се увеличават за първи път от седем тримесечия насам, а оперативната печалба оправдава нашите очаквания“, твърди главният изпълнителен директор Бьорн Гулден.
Компанията посочва, че очаква отрицателно въздействие от 0,5 процентни пункта върху маржа на печалбата за цялата година заради валутните колебания.