Най-големият британски търговец на облекла на дребно Marks & Spencer Group планира да затвори част от магазините си в Китай, докато главният изпълнителен директор Стив Роу се опитва да премахне генериращите загуба международни операции, твърди източник, запознат с въпроса, цитиран от Bloomberg.
Новините за закриването на търговските обекти ще бъдат обявени официално на 8 ноември, когато Роу ще разкрие пред инвеститорите повече за своите планове за международния бизнес на веригата, коментира още източникът, който е пожелал да остане анонимен. Представител на компанията е отказал да коментира пред Bloomberg.
Решението за свиване на операциите в Китай се случва осем години след по-голямото съкращаване на разходите, направено от Marks & Spencer.
Освен това през следващата седмица Роу ще обяви плановете за затварянето на основния магазин на M&S в Париж, който се намира на „Шанз-Елизе“. Същевременно компанията закрива 525 работни места в основния си офис, докато Роу се опитва да съживи продажбите.
Marks & Spencer отвори първия си магазин в Китай в Шанхай през 2008 г., под ръководството на тогавашния главен изпълнителен директор Стюарт Роуз. Миналата година наследникът на Роуз – Марк Болан, затвори пет по-малки магазина в региона и насочи усилията на компанията към Шанхай. В момента M&S има 10 магазина в Китай според уебсайта си. Освен това тя продава продуктите си и през китайските сайтове за електронна търговия Tmall.com и JD.com.