Магазинът на компанията за дрехи Bonobos на Петю авеню в Манхатън се намира до тези на други познати модни брандове като J.Crew, Zara и Gap. Както и в техните магазини, клиентите в Bonobos могат да разгледат стелажите с дрехи, да пробват ризи и панталони и после да решат кои продукти да закупят. За разлика от другите магазини обаче пазаруващите в Bonobos не могат да купят дрехите директно от магазина и да си ги вземат вкъщи, разказва The Economist.
Когато Bononos за пръв път пробва тази идея през 2011 г., тя звучи като шега. Компанията обаче сега има 20 подобни шоурума, от Тексас до Калифорния, и планира да отвори още поне седем тази година.
Физически съществуващите магазини се намират в криза на идентичността. Нарастващата заплаха от онлайн пазаруването накара някои физически търговци на дребно не просто да продават стоки. Lululemon например привлича клиенти както с дрехи за йога, така и с класове по йога. Louis Vuitton излага предмети на изкуството до дрехите си. Сред най-интересните появили се бизнес модели обаче са вериги като Bonobos, в чиито изложбени зали няма стока, която да се продава.
Идеята е закупуването на продукта да се отдели от разпространението му. Доскоро този бизнес модел беше до голяма степен ограничен до продавачите на големи, непреносими неща като мебели: хората искат да разгледат диваните преди да си купят някой, но няма как да го съберат в торбата си за пазар. Сега веригите магазини за облекла също виждат недостатъците на обикновените магазини.
Ако търговец на дребно съхранява и продава стоки на едно и също място, той трябва да наеме пространство, често на скъпа централна локация, което да има и склад, и пространство за излагане на стоките. На служителите им се налага да разопаковат доставените продукти само за една нощ, което допълнително вдига разходите. Те прекарват по-голяма част от деня преподреждайки щандовете, което означава, че обръщат по-малко внимание на клиентите.
Компаниите никога не могат да предвидят с точност кои продукти в кои магазини ще се продават. Неизбежно някои дрехи остават непродадени за твърде дълго време и трябва да бъдат намалени, което пък притиска маржовете.
Онлайн магазините имат по-малък проблем от тази гледна точка, но въпреки това все още има много потребители, които искат първо да пробват и усетят дрехата преди да я купят. Затова Paul Evans и Jack Erwin, две млади компании за обувки, имат шоуруми в Ню Йорк, където клиентите могат да пробват обувките, а след това да си ги поръчат онлайн. Warby Parker прави същото, но с очила.
Най-известният американски пример за това е Bonobos, който започва като онлайн търговец на дребно на мъжки дрехи преди да осъзнае, че клиентите искат и реално съществуващи магазини. В шоурумите им има дрехи от различни модели и размери, но не и всеки модел във всеки размер. Продавачите имат за цел единствено да помогнат на клиентите да намерят дрехите, които харесват, да идентифицират точния размер и да поръчат дрехите онлайн.
„Продаваме дрехи по-добре, защото не ги складираме“, казва Анди Дън, основател на компанията. Bonobos няма нужда да знае кои панталони в кой магазин ще се продадат. Цялата му наличност е в един-единствен централен склад.
В Азия Zalora предлага подобна схема. Четиригодишният интернет търговец на дребно излага дрехите си в краткосрочно наети шоуруми (pop-up showrooms) в Сингапур, Малайзия, Хонконг, Индонезия и Филипините. Подобни временни локации, обяснява маркетинг директорът на Zalora Тито Коста, са „начин да се изгради доверие както към нов тип на пазаруване, така и към млад бранд“. Клиентите могат да пробват дрехите на Zalora, да поговорят със стилистите и да поръчат дрехите онлайн или от компютрите на място, или сканирайки QR кода с телефоните си, използвайки приложението на Zalora.
Не е съвпадение, че компаниите, които пробват подобни изложбени зали, първо са стартирали в интернет. Малко вероятно е големите установени търговци на дребно да превърнат магазините си в шоуруми, или поне не в обозримо бъдеще. Те са тренирали милиони клиенти да очакват незабавно удовлетворение – да си купят рокля на Zara следобеда и да излязат с нея още същата вечер например. Личните доставки вместо в огромни количества до магазини ще изисква от тях и да променят кардинално мрежите си за доставка, казва Нийл Сондърс от консултантската фирма Conlumino.
Много млади търговци на дребно обаче, продаващи онлайн и в шоуруми може би са бъдещето, не само защото изложбените зали са по-евтини за менажиране от обикновените магазини, а и защото могат да бъдат отваряни повече и по-бързо.
преди 8 години Тарикати - всякакви.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години закупена по електронен път, може да се върне в 14 дневен срок и да се възстановят парите--------------------------така е по белите държави (даже и до 30 дена стига и за стоки купени от магазина), а ти по добре се научи да продаваш качествена стока на добра цена, а не да се оплакваш че закона ти пречи да мамиш клиентите. :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Добре , че в България това няма да стане никога или поне скоро! Защото, това е някакъв ад за търговеца, който продава по електронен път. Според нашето и европейското законодателство, стока закупена по електронен път, може да се върне в 14 дневен срок и да се възстановят парите, това е загуба на време с колекции, пропуснати ползи, нарушаване на номера и размери. Докато , стока закупена от магазин и дадена на клиента директно, не се налага по закон да се заменя, връщат пари и тем потобни глупости, само по усмотрение и правила на самия магазин! Да не говориме и за чакането на тази стока от клиента, не дай си боже да има дефект при получаването и се започва едно дълго и мъчително доказване , че така сте я получили и средствата , които сте отделили са блокирани поне за около 20 дена! Така че, пазарувайте си от магазини за да сте доволни и винаги да го намирате и разчитате на него! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Вместо да мислиш глупости, по-добре си направи изводите от статията и бегай да продаваш горива на куриерите :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Кажете ми как да продавам горива онлайн отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Петю авеню :D:D:D А иначе, са ше си купим всички 3D принтери и нема ядове. Избираш си по нета каквото си искаш, диван, обувки, шапка... сваляш модела, ЮС на 3D принтера и си ток и жица! И плащаш само за модела.После и моделите в Замунда и ще настъпи комунизма.Сериозно, тоя dot.com балон го играхме вече веднъж, сега пробват да притоплят манджата с нови маркетингови трикове отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Шоуруми? КО? Това да не е шоуто на някоя Румяна?Тая дума не съм я учил. Що па да не са шоурумове ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Икономиката на заместителите набира скорост. В скоро време, не само, че посетителите няма да могат да си вземат стоката от магазина, но няма да могат и да я пипнат, ще им се пусне едно 3D, 8D или 16D и това ще е всичко. Ако заплати хубава цена - на клиента може да му бъдат монтирани електроди на главата, които да му създават усещането, че е облечен в скъп костюм и всички му се възхищават. Така всички ще са доволни - продавачите, че са си получили парите, купувачът, че 'носи костюма'. Така де - кой ще си играе да ги произвежда наистина тези неща - евтината работна ръка свърши. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години @InvestorBG Във Франция така се продават мебели, техника, спортни уреди, обзавеждане... Плащаш и чакаш доставката. Монтаж се плаща отделно.https://***.facebook.com/Vitosha.Boulevard.Sofia/posts/964403010311532 отговор Сигнализирай за неуместен коментар