Шведската верига за облекло Hennes&Mauritz (H&M) открива в края на тази седмица 17-тия си магазин в България – в Mall Sliven, съобщават от компанията.
Компанията навлезе в България през 2012 г. Повечето ѝ обекти се намират в София, но от 2013 - 2014 г. година марката започна да навлиза и в по-големите градове на страната и вече разполага с магазини във Варна, Бургас, Пловдив, Плевен, Стара Загора и Велико Търново.
Към края на третото фискално тримесечие за компанията, което е приключило в края на август, България е шестият най-силно растящ пазар с продажби за 140 млн. шведски крони (над 29,5 млн. лева), което е под 0,3% от общия обем продажби на групата, показва отчетът ѝ. Това обаче е с 35 на сто повече спрямо продажбите по същото време на миналата година (104 млн. шведски крони, или малко под 22 млн. лева).
В местна валута ръстът на продажбите на H&M достига 31%.
Най-силен е ръстът на продажбите в Мексико, САЩ и Филипините.
До края на годината H&M планира да открие още един магазин в Пловдив.
Компанията е сред най-активните модни брандове по отношение на експанзията в България през последните години. Тази пролет тя пусна и онлайн магазин за страната ни. До края на годината онлайн магазин ще заработи и в Швейцария и Русия, а през 2016 г. - в Ирландия, Япония, Гърция, Хърватия, Словения, Естония, Латвия, Литва и Люксембург.
Докато шведската верига явно е настроена на вълна разширяване, припомняме, че конкурентът ѝ Marks&Spencer (M&S) промени политиката си за експанзия заради конфликтите в Украйна и Близкия изток. Компанията реши да затвори магазините си в България, Хърватия, Черна гора, Сърбия и Словения.
У нас M&S има три магазина – два в София и един в Бургас.