Френският производител на луксозни чанти Hermes International обяви, че ръстът на продажбите му тази година може да не изпълни средносрочните ѝ цели, което показва, че забавянето на растежа на китайската икономика натежава дори върху най-ексклузивните брандове в света, пише Bloomberg.
Приходите могат да нараснат с по-малко от 8%, колкото е целта на компанията при постоянни валутни курсове, обяви базираната в Париж компания в сряда. Според нея това се дължи на „икономическите, политическите и финансовите несигурности по света“. Акциите на компанията пък отбелязаха най-големия си спад от повече от година.
Скорошните отчети на компании за луксозни стоки не се оказаха никак добри. Продажбите на Richemont по време на коледните празници се свиха за първи път от седем години. Печалбата на Swatch Group пък не оправда очакванията. Забавянето на китайския икономически растеж, разпродажбите на фондовите пазари и спада на цените на петрола доведоха до по-слабо търсене на висок клас стоки.
Прогнозата на Hermes “вероятно ще натежи върху сектора“, твърди Джон Гай, анализатор от MainFirst Bank, който смята, че ръстът на индустрията с луксозни стоки през 2016 г. ще е 2%.
Акциите на Hermes поевтиняха с 5,6% в началото на търговията в Париж. Това е най-големият спад, който отбелязват от декември 2014 г.
Освен това компанията отчете най-слабия ръст на продажбите си от шест години, след като терористичните атаки в Париж доведоха до по-ниски разходи от страна на туристите. Приходите на Hermes нараснаха със 7,2% при постоянни валутни курсове през четвъртото тримесечие на 2015 г