Цената на акциите на френската компания за луксозни стоки Kering достигнаха рекорд в рамките на търговията в Париж след доброто представяне на марката Gucci, което подпомогна ръста на продажбите през първото тримесечие да надмине очакванията на анализаторите, пише Bloomberg.
Стойността на акциите се повиши с близо 11% до 288 евро. Това е най-големият им ръст от октомври 2015 г. През миналата година цената на книжата скочи с цели 90%.
Продажбите на Gucci за първото тримесечие са нараснали с 48% спрямо година по-рано, а това е най-силният растеж от повече от две десетилетия. Възраждането на марката и подобните процеси, които текат в Yves Saint Laurent, помогнаха на Kering да изпревари повечето от по-достъпните марки, докато търсенето в Китай се възстановява, както и туризмът в Европа, който насърчава луксозните марки.
Марио Ортели, анализатор на Sanford C. Bernstein, твърди, че компанията му очаква възстановяването на Gucci да продължи поне още едно тримесечие, тъй като марката вече е набрала инерция.
Сравнимите продажби на Kering са се увеличили с 28,6% спрямо година по-рано, обяви компанията. Анализаторите очакваха ръстът да е 13,3%. Ръстовете значително надминават тези на конкуренти, включително на LVMH.
Главният изпълнителен директор на Gucci Марко Бизари и творческият директор Алесандро Микеле вдъхнаха нов живот на марката, като предложиха нови продукти и се насочиха повече към онлайн продажбите, коментира Bloomberg.
Сравнимите приходи на Yves Saint Laurent са нараснали с 33%. Списъкът с чакащите за продукти на марката нараства, тъй като има голямо търсене на първата колекция на новия творчески директор Антони Вакарело, която беше пусната по магазините през януари.
Марката Bottega Veneta изненада анализаторите, като се върна към растежа. Продажбите ѝ са нараснали с 2,3% на сравнима база. Обувките, и по-специално женските модели, продължават да се търсят много, твърди компанията.
Освен благодарение на силния ръст на основните си луксозни марки, Kering се радва и на възстановяването на германския производител на спортни стоки Puma, която отчете най-големите си продажби в историята си този вторник.
Общите приходи от продажби на Kering за първото тримесечие са нараснали с 31% до 3,57 млрд. евро, надминавайки сумата от 3,16 млрд. евро, която прогнозираха 16 анализатори, анкетирани от Bloomberg.