Германският производител на спортни стоки Puma отчете по-силен ръст на продажбите за второто тримесечие от очакваното благодарение на Европейското първенство по футбол, в рамките на което спонсорира френския играч Антоан Гризман, който стана голмайстор на първенството, предава Ройтерс.
Puma обяви нетна печалба в размер на 1,6 млн. евро (1,78 млн. долара), в сравнение със загубата от 3,3 млн. долара година по-рано. Приходите от родажбите растат с 13% до 827 млн. евро, което надминава средната прогноза на анализаторите за 819 млн. долара.
Продажбите растат най-силно в Европа, Близкия изток и Африка, като в целия регион са скочили с 23,5% през второто тримесечие. Това до известна степен се дължи на факта, че Puma спонсорира пет национални отбора на Евро 2016, включително четвърфиналиста Италия, и играчи като Гризман и португалския вратар Руи Патрисио.
Puma посочи още, че спонсорирането на английските отбори Лестър и Арсенал, които са сред топ тимовете във Висшата лига през миналия сезон, е помогнало за 19,5% ръст на продажбите на облекло през тримесечието.
Главният изпълнителен директор на Puma Бьорн Гулден заяви, че брутният марж на печалбата е спаднал до 45,6% през отчетния период от 46,7% година по-рано. Той продължава да е под натиск заради силния американски долар. Гулден обаче подчерта, че Puma е успяла да ограничи разходите си.
Компанията обяви, че партньорството с известни личности като Риана и Кайли Дженър ѝ помага да спечели повече пространство в магазините на ключови търговци. Освен това Puma е оптимистично настроена за предстоящите Олимпийски игри в Рио, където спортисти като ямайския спринтьор Юсеин Болт ще носят нейни продукти.
Фирмата потвърди, че очаква продажбите ѝ да нараснат с висок едноцифрен процент през тази година, а брутният марж на печалбата да остане на миналогодишното ниво от 45,5%. Прогнозата за оперативната печалба е в диапазона 115-125 млн. евро.