Френският производител на луксозни стоки Hermes Interantional се отказа от прогнозираната си средносрочна цел за растежа на годишните си приходи, след като политически и финансови проблеми помрачиха перспективите пред пазара на луксозни стоки, пише Bloomberg.
Hermes вече не очаква 8% годишен ръст на приходите си, като се изключат валутните колебания, обяви базираната в Париж компания в сряда. Вместо това преследва "амбициозна цел“ за растежа, заяви тя в рамките на представянето на своя финансов отчет, чиито резултати надминаха очакванията на анализаторите.
"Трябва да бъдем откровени и прозрачни, за първото полугодие имаме резултати, които са по-добри от това, което очаквахме, но по света витае голяма несигурност и твърдостта на прогнозата би означавала, че не сме толкова гъвкави“, коментира главният изпълнителен директор Аксел Дюма. Компанията очаква финансовите резултати за втората половина на годината да бъдат по-ниски от тези за първата, допълва той.
Като причини за решението си да не прогнозира продажбите си Hermes посочи продължаващо несигурните търговски отношения. Преди всичко терористичните атаки във Франция са понижили желанието на клиентите да пазаруват във филиалите в Ница, Кан и Париж.
Пазарът на луксозни стоки все още е нестабилен, тъй като търсенето в Азия спада, а това накара Burberry Group да свие асортимента си с една пета. От своя страна Hermes увеличи производството на кожени стоки – най-голямото и най-печелившо подразделение на компанията.
Печалбата на Hermes за първата половина на годината, преди данъци и такси, е скочила до 826,8 млн. евро (928 млн. долара), обяви компанията. Анализаторите очакваха тя да е в размер на 818,5 млн. евро според Bloomberg.
Производителката на чантите Kelly и прочутите копринени шалове обяви през миналия месец, че оперативният ѝ марж е нараснал с 1%, подпомогнат от хеджирането при валутните курсове.
След обявяването на резултатите книжата попаднаха под натиск и се обезцениха на борсата в Париж с до 7,7 на сто. Това се отрази и на ценните книжа на други производители от сектора. Акциите на Richemont поевтиняха с 4,4 на сто, след като производителят на стоки с марката Cartier заяви, че очаква спад на печалбата от 45%. И книжата на LVMH поеха надолу, като към обяд се обезценяват с 2,2 на сто.