Акциите на търговеца на спортни стоки на дребно Foot Locker се сринаха с 19% в предпазарната търговия в петък, след като резултатите за тримесечието на компанията не успяха да отговорят на очакванията за по-широк марж, съобщава CNBC.
Компанията отчете коригирана печалба на акция от 62 цента при приходи от 1,701 млрд. долара за второто тримесечие. Анализаторите, анкетирани от Thomson One, очакваха компанията да е с печалба на акция от 90 цента при приходи от 1,8 млрд. долара.
Сравнимите продажби – ключов показател, следен внимателно от Wall Street, са спаднали с 6% на годишна база. Анализаторите, анкетирани от StreetAccount, очакваха ръст от 1%.
Председателят и главен изпълнителен директор Ричард Джонсън каза в изявление, че „продажбите на някои топ модели напоследък не отговориха на очакванията ни, което повлия на резултатите през това тримесечие. В същото време бяхме засегнати от ограничената наличност на иновативни нови продукти на пазара“.
„Вярваме, че тази динамика на индустрията ще продължи през 2017 г. и очакваме сравнимите продажби да намалят с три до четири процента през останалата част на годината“, добави Джонсън.
В отговор на разочароващите резултати и перспективи пред Foot Locker акциите на Nike и Under Armour поевтиняха с по 3% в търговията преди отварянето на пазара.
Преди сесията в петък акциите на Foot Locker вече отбелязваха спад на цената си от почти 33% през 2017 г.
„Очевидно сме разочаровани от резултатите за тримесечието. Екипът ни работи бързо, за да адаптира операциите ни към променената среда при търговията на дребно, при която виждаме нашите клиенти да се изместват по-бързо от всякога от един източник на вдъхновение или влияние към друг“, казва главният изпълнителен директор в изявлението.