Производителят на софтуер за сигурност Symantec Corp е в напреднали преговори да раздели бизнеса си на две компании. Плановете са едната да продава програми за сигурност, а другата да се занимава със съхранение на данни, съобщи Bloomberg, позовавайки на запознати с въпроса хора.
Според агенцията новината може да бъде съобщена от компанията в следващите няколко седмици. Symantec обаче отказа да коментира информацията. "Компанията не коментира слухове", заяви пред Ройтерс говорителят Кристен Бач.
По-рано тази седмица HP заяви, че ще се раздели на две. Гигантът ще отдели бизнеса с персонални компютри и принтери от този с хардуера и услугите за корпоративни клиенти.
През април Ройтерс съобщи, че Symantec – най-големият производител на софтуер за сигурност в САЩ, е в процес на наемане на банкови институции, които да съветват компанията относно предстоящата ѝ бизнес стратегия.
Частни капиталови фирми виждат възможност за разбиване на Symantec на по-малки парчета, някои от които могат да бъдат привлекателни за останалите представители на индустрията, посочиха тогава източници.
Разделянето на Symantec може да има за цел именно бъдещо придобиване, като се има предвид, че големите компании, включително EMC Corp и Hewlett-Packard Co, са заинтересовани от притежанието на самостоятелна компания за сигурност, съобщи Bloomberg.
По-рано тази година компанията, известна със своя антивирусен софтуер Norton, внезапно уволни изпълнителния си директор в опит да съживи растежа на фона спадащите продажби.
Symantec, която също така предлага софтуер за съхранение на данни, отчете спад на постъпленията в последните тримесечия за разлика от останалите конкурентни компании, който се разрастват с най-малко 10-15 на сто на годишна база.
Забавянето отчасти се дължи на спада в продажбите на персонални компютри, към които е насочен софтуера, който често идва и в пакет с новите устройства.
Ако с раздели на две, Symantec ще се присъедини към технологичните компании, които вече осъществиха подобни ходове в опит да станат по-пъргави и да отговорят на пазарните тенденции.