2015 г. се очертава като година, която може да направи на пух и прах една от глобалните амбиции на Line Copr., която създаде мобилно приложение за изпращане на съобщения, носещо същото име. То е особено популярно, но както изглежда, се сблъсква със силна конкуренция от страна на големите имена на пазара, обяви новият главен изпълнителен директор на компанията, пише Wall Street Journal.
"В бързо променящата се индустрия, вратата към растежа няма да остане отворена дълго време“, коментира Такеши Идезава, който поема поста на главен изпълнителен директор през април. Но по думите му компанията не е напът да съживи плановете си за първично публично предлагане на борсата, които миналата година бяха сложени в режим на изчакване.
Оцветеното в зелено приложение Line, което дава възможност за изпращане на съобщения, играене на игри и ползването на редица други услуги, стана основно средство за комуникация сред младите хора в Япония.
Компанията, която генерира приходите си от продажбата на игри, виртуални „стикери“, електронна търговия и други услуги, обяви, че през 2014 г. e имала печалба, а това е едва четвъртата ѝ година в бизнеса. Въпреки това Идезава отказва да предостави конкретни данни за финансовото ѝ представяне.
В световен мащаб в края на миналата година Line имаше181 млн. активни потребители месечно. Но около половината от тях са от Япония и две други азиатски страни – Тайван и Тайланд. По-голяма част от приходите на фирмата пък идват от вътрешния ѝ пазар.
Line се конкурира с други приложения за изпращане на съобщения като WhatsApp на Facebook, което има повече от 700 млн. активни потребители месечно, WeChat на Tencent Holdings, която има над 460 млн. потребители, и дори с японското подразделение на Rakuten – Viber, чиито активни потребители достигат 236 млн. месечно.
WeChat се радва на популярност предимно в Китай, докато WhatsApp – в САЩ, Европа и други пазари. Нито едно от изброените приложения не е успяло да постигне световен успех. Културните фактори, както и различните предпочитания на потребителите, ограничават до известна степен тези услуги, коментират анализаторите, подчертавайки голямото предизвикателство, което стои пред създателите на мобилни приложения, които искат да разширят бизнеса си отвъд вътрешните си пазари.
Line дори не е на разположение в най-големия пазар на подобни услуги – Китай, тъй като се нарежда сред редицата чуждестранни интернет компании, блокирани заради цензурата в страната, коментира Идезава. По думите му фирмата се опитва да пусне отново услугата си там, но до момента не е постигнала голям напредък.
41-годишният Идезава е родом от Нагано. Той твърди, че не планира радикални отклонения от пътя, по който вървя предшественикът му Акира Морикава, бивш служител на Sony.
Въпреки че засега отлага IPO-то си, Line все пак може да склони да стане публична компания, смятат анализаторите, подчертавайки, че това ще се случи, ако тя иска да се превърне в още по-използвана комуникационна платформа, а не само приложение за изпращане на съобщения.
Наскоро Line добави нови услуги като мобилни разплащания, онлайн търговия и наемане на такси през мобилното приложение. Освен това компанията създаде приложение, което позволява на потребителите да си правят селфи и да го изпращат под формата на стикер.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.