IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Apple представи възможния "убиец" на Spotify

Apple Music интегрира в себе си социална мрежа, 24-часово онлайн радио и препоръки на база алгоритми и предложения на редакция

08:52 | 09.06.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Apple представи възможния "убиец" на Spotify

Когато през 2014 г. Apple придоби производителя на слушалки Beats за около 3 млрд. долара, много анализатори считаха, че концернът се интересува по-малко от самите слушалки, отколкото от едноименната стрийминг услуга. Все пак Beats Music предлага на базата на многобройни договори с музикалната индустрия милиони песни. Какво планираше да прави Apple наистина с Beats Music, остана дълго време неясно, досега. Базираният в Купертино концерн представи на своята конференция за разработчици WWDC своята музикална услуга под името Apple Music.

В бъдеще Apple Music ще се вгражда в музикалните приложения за iPhone и iPad, услугата ще може да се ползва и на Mac и на компютри с Windows. Иначе казано това значи, че потребителят ще може да слуша списъци както със записана на харддиска музика, така и излъчвани онлайн песни и музикални клипове. Дали това, подобно на премиум услугата на Spotify, ще функционира и офлайн, засега не е ясно. Apple Music ще е налична и за Android устройства през есента. И в миналото компанията подчертаваше, че не изключва приложенията за Android, само че те трябва да са смилени.

В услугата има и частица от Beats Music: ако стартирате музикалната услуга, ще може да споделяте своите любими групи, а устройството ще ви препоръчва съответните близки песни. За разлика от конкурентите обаче Apple Music дава препоръките не само на база на алгоритми, а и с помощта на специализирана редакция, предава Bloomberg.

Дълго време се спекулираше и защо Apple назначи в началото на лятото миналата година известния BBC-DJ Дзейн Лъв. Сега избухна и бомбата – заедно с Apple той работи над собствена радиостанция с името Beats 1. Тя ще е интегрирана в Apple Music и ще излъчва по 24 часа на ден музика и шоута, на живо от Ню Йорк, Лос Анджелис и Лондон.

Друга характерна особеност е фактът, че Apple интегрира в Music един вид социална мрежа за хора на изкуството. Музикантите имат възможността да създават профил и да сглобяват и след това споделят с публиката отделни части от песни, снимки или видеа. Потребителите на iTunes ще могат да ги харесват във Facebook и Twitter и да ги коментират, но няма да могат да създават собствени профилни страници. Нека припомним, че подобна концепция концернът преследваше и през 2010 г. с музикалната си мрежа Ping, която закри две години по-късно заради липсата на успех.

Apple Music ще стартира на 30 юни в 100 страни в целия свят с приложения и за Android  и Windows. По отношение на цената обаче Apple не си позволява експерименти. Конкурентът на Spotify, Google Play Music и Сие ще струва също по 10 долара на месец. За 5 долара допълнително обаче шестима потребители ще могат да си поделят един акаунт. Опитът на компанията да намали месечната такса под обичайните за бранша 10 долара, удари на камък след бурни протести на музикалната индустрия. Но Apple предлага и тримесечен безплатен пробен абонамент.

Въпреки че късно влиза в стрийминга, Apple може агресивно да накара своите милиони потребители на iTunes, по-голяма част от които вече са регистрирали кредитните си карти в услугата, да прегърнат абонаментния модел, използвайки същите устройства, на които слушат песните и албумите, които теглят.

Apple продава 80 до 85% от свалената музика в света, твърдят представители на музикалната индустрия. Компанията обаче е свързана само с малка част от бизнеса със стрийминг, който набира популярност в световен мащаб. От 110-те милиона души, които са си купили музика от iTunes Store миналата година, средно един клиент е похарчил повече от 30 долара за 12-месечен период. Убеждаването на значителен дял от тези купувачи да преминат към друг продукт, който струва 120 долара годишно, ще бъде предизвикателство, но би донесло повече приходи на Apple и на звукозаписните компании.

Spotify има 86% дял от пазара на стрийминг услуги по поръчка в САЩ. Смята се, че делът ѝ на международния пазар е също толкова голям.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:31 | 10.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още