След продължителния период на бавен ръст Twitter най-сетне отново печели значителен брой потребители. През миналото тримесечие социалната мрежа добавя 9 млн. месечно активни потребители, обяви компанията. През същото тримесечие година по-рано въпреки отделяното внимание на туитовете от кампанията на Доналд Тръмп броят новопривлечени потребители бе едва 2 млн., припомня Ройтерс. Така Twitter вече има 328 млн. месечно активни потребители.
През предишните две тримесечия броят на новите потребители стагнира на едно и също ниво. Подобно на повечето други мрежи и Twitter се концентрира над това да привлече по-висок брой потребители със значителни безплатни услуги, а да се финансира с рекламни приходи. Но основаната преди 11 години компания не успява да се справи с тази задача толкова добре, както някои нейни конкуренти.
Сушата по отношение на финансите продължава. През първото тримесечие приходите спадат с 8 на сто на годишна база до 548 млн. долара. Главната причина е спадът в рекламните приходи с 11 на сто до 474 млн. долара. Twitter се опитва да генерира повече пари чрез реклами, като например финансирани от компании туитове в новинарския поток на потребителите.
Компанията остава на загуба, но я свива с една четвърт – до 62 млн. долара. В предборсовата търговия акциите поскъпнаха с 11 на сто, тъй като данните надминаха очакванията на анализаторите.
Около компанията наскоро отново имаше спекулации за придобиване. Според тях от социалната мрежа се интерсуват конкурентът на германския SAP Salesforce.com и медийният концерн Walt Disney.