В разгара на президентската кампания в САЩ Facebook трябва да покаже своята неутралност – все по-важен въпрос за социалната мрежа, докато властта, която тя има върху хората, излиза все повече на преден план, предава Ройтерс.
Последни данни показват, че сайтът има необичайно влияние. Според проучване, което ще бъде официално публикувано в Journal of Communication през август, когато хората тагват свои приятели във Facebook в напомняния за гласуване, избирателната активност се увеличава с от 15 до 24%.
По време на първичните избори в САЩ тази година, напомняне във Facebook, което е информирало хората кога наближава техният срок за регистрацията им като избиратели и предоставянето на линк с информация за това е довело до увеличаване на регистрациите с около 650 хил. само в Калифорния според секретаря на щата Алекс Падила.
Подобно известие, свързано с референдума във Великобритания миналата седмица, е довело до 186 хил. регистрирани онлайн гласове, посочва правителството.
Facebook пък иска да покаже, че нейното политическо влияние е ограничено до привидно неутрални дейности, като например насърчаване на гласуването. Същевременно компанията се противопостави на неотдавнашните твърдения за политически пристрастия в модула „Актуални теми“.
Facebook обаче се превръща в ново място за политика, като в нейната платформа се организират различни политически прояви. Социалната платформа помага на кандидатите да се възползват все по-добре от нейната платформа, коментира Кийт Харбат, директор на Facebook, отговарящ за глобалната политика на компанията.
Екипът съдейства на кандидатите, като отговаря на въпросите им и предоставя съвети, като например как да използват Facebook Live и как да повишат ангажираността на своите страници.
Повече технологични новини вижте в материала на Bloomberg TV Bulgaria!