Инвеститорите още напразно чакат Twitter да постигне някакъв успех. През първото тримесечие рекламният бизнес на компанията отслабва, приходите остават значително под очакванията на Wall Street, а акциите се сринаха в следборсовата търговия.
Приходите за трите месеца до края на март се покачват с 36 на сто в сравнение с предходната година до 594,5 млн. долара (526,4 млн. евро). Анализаторите обаче очакваха постъпленията да достигнат 607,8 млн. долара, предава Ройтерс. Година по-рано ръстът на приходите беше 74%.
Особено разочароващ е фактът, че рекламните приходи, най-важният източник на приходи за Twitter, забавят ръста си до 37% до 595 млн, долара. Година по-рано беше отчетено увеличение от 48 на сто.
Анализаторите са разочаровани и от перспективите за текущото тримесечие. Twitter очаква приходи в размер на между 590 и 610 млн. долара, докато Wall STreet очакваше доста повече.
Компанията продължава да отчита загуби. За първото тримесечие на годината отрицателният резултат достига 79,7 млн. долара, или 12 цента на акция, спрямо загуба от 162,4 млн. долара, или 25 цента на акция, година по-рано. Ако се изключат някои еднократни ефекти, Twitter щеше да спечели 15 цента на акция спрямо печалба от 7 цента на акция година по-рано. Анализатори очакваха печалба от 10 цента на акция на тази база.
Инвеститорите реагираха на негативните новини. Акциите на компанията поевтиняха в следборсовата търговия с 12 на сто. От началото на годината пазарната оценка на дружеството се срина с 23 на сто.
Поне по отношение на броя на потребителите главният изпълнителен директор Джак Дорси, който през последната година се завърна начело на концерна на мястото на Дик Костоло, отчита успехи. Броят на активните потребители, които влизат в услугата поне веднъж на месец, се покачва не на последно място и благодарение на сезонни фактори и маркетинг офанзива с 3 на сто на годишна и с 1,6 на сто на тримесечна база до 310 млн. души. В нетно отношение социалната мрежа добавя 5 млн. нови абоната през тези три месеца.
През последното тримесечие на 2015 г. Twitter за първи път отчете спад на активните потребители. Бързият някога ръст започна да се забавя още през миналата година. Дорси иска да върне компанията на пътя на растежа с помощта на нови предложения и лесна употреба.
Според eMarketer Twitter ще привлече през тази година 2,61 млрд. долара от дигитална реклама. Компанията за анализи обаче сви прогнозата си от по-ранните 2,96 млрд. долара, която даде през третото тримесечие на 2015 г., заради отслабващия ръст на потребителите.
Очаква се Twitter да вземе дял от 7,9% от световната рекламна в социални мрежи през тази година, според данни на eMarketer. За сравнение, Facebook Inc., който има почти 1,6 млрд. активни потребители месечно, ще владее 67,9% от дела.