Откакто Джак Дорси се върна на поста главен изпълнителен директор на Twitter през миналия октомври, върху него има натиск за това да представи иновации, които могат да се харесат на потребителите и инвеститорите. В понеделник микроблогинг платформата разкри каква е най-новата ѝ стратегия – стикери, пише Wall Street Journal.
Трудно е да открием мобилно приложение за комуникация без стикери в днешно време. Facebook Messenger, WhatsApp, WeChat, Line и много други позволяват на потребителите да поставят виртуални емотикони и рисунки в съобщенията си. Apple обяви, че интегрира стикери и в iMessage, когато операционната система iOS 10 бъде пусната тази есен, а предстоящото чат приложение на Google – Allo, също ще разполага с тази функция. Но когато Twitter направи същото със стикерите, действа по доста по-различен начин.
Стикерите, които вече са активни в Twitter, не се появяват самостоятелно в личните съобщения или като част от туитовете, побиращи само 140 знака, както е при стандартните емотикони. Вместо това потребителите могат да ги поставят на снимки чрез редактиране на изображения, преди да ги споделят. Освен това стикерите не са достъпни за ползване в изображения, които се ползват за изпращането на директни съобщения.
В момента единствените стикери, които Twitter предлага, са стандартните емоджита – същите усмихнати личица, танцуващи човечета, животни, храна и национални флагове, които са познати от други услуги. Разликата е, че в Twitter те са по-големи. Социалната мрежа твърди, че евентуално ще има повече стикери, но отказва да каже кога ще се появят те.
Стикерите ще имат уникален социален компонент: ако туитнете изображение със стикер, всеки, който вижда снимката през приложенията за iOS и Android, може да кликне на стикера, за да види други снимки, които съдържат същия стикер. По този начин функцията служи и като визуални хаштагове, използвани за подреждане на туитове по определени теми.
Макар че не можете да добавите стикер при ползване на Twitter в уеб браузър, все пак ще можете да виждате изображения със стикери и дори да кликвате на тях, за да виждате повече снимки. Twitter отказва да каже дали стикерите ще се появят в някакъв момент в директните съобщения или ще се смесят с текст в туитовете, както това се случва в другите чат приложения.
Стикерите са поредния пример за опитите на Twitter да остане актуална. Миналия октомври социалната мрежа пусна Moments – функция, която подбира туитове и видео, свързани с най-актуалните новини. През май добави секция, наречена Connect, която предлага кого да последвате в платформата. Освен това Twitter адресира оплакванията и подобри начина, по който потребителите могат по-лесно да съобщават за нередности и обиди. Тези промени може да са променили нещата за вече регистрираните потребители, но до момента не успяват да привлекат нови потребители или рекламодатели.