Ако случайно сте един от малкото останали потребители на BlackBerry, които се доверяват на приложението ѝ Messenger за личните си съобщения, може би е време да го смените, коментира Quartz.
Неправителствената организация Amnesty International е направила оценка на 11 компании, които стоят зад най-популярните приложения за съобщения в света и начините, по които използват криптиране за защита на личните данни на потребителите.
Според организацията Facebook е лидер в това отношение с 73 от общо 100 точки. Потребителите на WhatsApp, които вече са над 1 млрд., могат най-много да си отдъхнат. Данните им са криптирани от „край до край“ (end-to-end encryption), така че „никой между тях, дори WhatsApp” не може да види чатовете, пише в сайта на приложението. Това е и единственото разгледано от Amnesty приложение, което изрично предупреждава потребителите, когато не се прилага подобен вид криптиране към даден чат. (Това може да се случи, ако и двете страни в чата не са направили последните актуализации на приложението.)
Другото приложение за съобщения на Facebook – Messenger, не прилага криптиране от край до край по подразбиране, но организацията дава точки на компанията за това, че предупреждава потребителите за по-слабата форма на криптиране, което прилага.
Приложенията на Apple FaceTime и iMessage, при които криптирането от край до край се прилага по подразбиране, поставя компанията на второ място в класацията. Технологичният гигант води и публични борби, за да защити сигурността на потребителите си. През февруари тази година Apple отказа да се съобрази с решение на американски федерален съдия, според което компанията трябваше да помогне на ФБР да преодолее защитата на iPhone на един от участниците в нападението в Сан Бернардино.
Една от причините Apple да е по-надолу в класацията е, че в случаите, когато информацията не е напълно криптирана – например, когато се праща съобщение на номер, който не се ползва от iPhone – компанията не съобщава това на потребителите.
Главният изпълнителен директор на Google Сундар Пичаи застана на страната на Apple в битката ѝ със „задните вратички при криптирането“. Приложението ѝ за видео съобщения Duo предлага криптиране от край до край по подразбиране. Не такъв е случаят с Allo, при което криптирането е по избор, или Hangout, в което няма никакво.
BlackBerry Messenger всъщност предлага криптиране от край до край, но само като платена абонаментна услуга. Това изобщо липсва като опция пък при Snapchat – макар че компанията заяви, че обмисля въвеждането ѝ в близко бъдеще. Както BlackBerry, така и Snapchat се представят слабо в класацията на Amnesty.
Истинските губещи обаче са в Китай. Базираната в Шънджън Tencent задмина Alibaba като най-високо оценяваната китайска технологична компания, но в настоящата класация е на последно място.
Tencent притежава две от най-успешните приложения за съобщения в Китай: WeChat и QQ. Първото, което първоначално наподобяваше функционалността на WhatsApp, сега включва страници по подобие на Facebook и поток от новини, а освен това работи и като приложение за мобилни плащания.
Макар че то задоволява нуждите на потребителите само чрез един портал, WeChat има нула точки по оценката на Amnesty. “Не само че не успява да отговори адекватно на нито един критерий, но и е единствената компания, която не е заявила публично, че не отговаря на държавните изисквания за криптиране на съобщенията, създавайки си „задна вратичка“, се казва в доклада.
преди 8 години И на всички трафика им се наблюдава от NSA. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години На Фейсбук можете да вярвате , щом Амнести казва , гаранте ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар